Diesel vreet marge

Britse wegvervoerders kunnen de sterk stijgende dieselkosten maar mondjesmaat doorberekenen. De regering moet de accijns op diesel verlagen, vindt de FTA.

Britse wegvervoerders zuchten onder de steeds hogere dieselprijs en de accijns op deze brandstof. Volgens brancheorganisatie FTA weegt brandstof nu al voor 40% door in de totale kosten van het wegvervoer. Enkele jaren geleden was dat nog slechts 33%. Diesel werd vorig jaar zeven pence per liter duuurder. Voor een gemiddelde vrachtauto met een totaalgewicht van 44 ton betekende dat een extra kostenpost van bijna 3.300 pond.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Diesel vreet marge | NT

Diesel vreet marge

Britse wegvervoerders kunnen de sterk stijgende dieselkosten maar mondjesmaat doorberekenen. De regering moet de accijns op diesel verlagen, vindt de FTA.

Britse wegvervoerders zuchten onder de steeds hogere dieselprijs en de accijns op deze brandstof. Volgens brancheorganisatie FTA weegt brandstof nu al voor 40% door in de totale kosten van het wegvervoer. Enkele jaren geleden was dat nog slechts 33%. Diesel werd vorig jaar zeven pence per liter duuurder. Voor een gemiddelde vrachtauto met een totaalgewicht van 44 ton betekende dat een extra kostenpost van bijna 3.300 pond.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu