In beide landen kun je fish and chips eten, of je toert wat door the countryside. Maar Groot-Brittannië en Ierland zijn allesbehalve identiek. Waar Ieren de verkeerssnelheid in kilometers uitdrukken en hun boetes in euro betalen, blijven de Britten eigenzinnig.
Logistieke website voor Olympische Spelen
De Britse transportorganisatie BIFA heeft een deel van zijn website ingeruimd voor praktische logistieke informatie rondo...
Britten steken miljarden in wegen en spoorwegen
Groot-Brittannië wil de komende tien jaar 30 miljard pond (35 miljard euro) investeren in infrastructuur.
Plannen daarto...
DB Schenker start spoordienst Polen-Engeland
DB Schenker Rail begint over een week, op 8 november, een nieuwe spoordienst tussen Polen en Groot-Brittannië.
Eens per ...
Verenigd Koninkrijk neemt proef met langere opleggers
De Britse regering gaat op proef 1.800 verlengde opleggers op de Britse wegen toelaten.
Het gaat om 900 semi-trailers die...
Britten overwegen hogere maximumsnelheid
De Britse regering overweegt de maximumsnelheid op de snelwegen te verhogen om zo meer vaart te brengen in de economie.
D...
Lynx wil mondiale airhub ontwikkelen in Iers Shannon
De Amerikaanse transportgroep Lynx wil van de Ierse luchthaven Shannon een mondiale vrachthub maken.
Lynx heeft met de Th...
VK wil 2,05 meter langere opleggers
Het Britse Department of Transport heeft onderzoek gedaan naar opleggers met een lengte tot 15,65 meter. Dit najaar worde...
Verenigd Koninkrijk staat open voor nachtleveringen
Het ziet er naar uit dat nachtleveringen in het VK binnenkort meer en meer zullen voorkomen. Een succesvol proefproject h...
Britse regering wil buitenlandse vrachtwagens extra belasten
De Britse regering zou plannen hebben op buitenlandse vrachtwagens een extra belasting te heffen van 9 pond per dag. Deze...
Lichte groei in Britse havens
Het totale goederenverkeer door de Britse havens lag in het eerste kwartaal van dit jaar 2% hoger dan een jaar eerder.
He...