KNV wil één exploitant voor goederenspoor

Ad Toet, directeur van Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV), wil dat operators in het goederenvervoer voortaan bij één beheerder terecht kunnen voor de toewijzing van treinpaden.

Dat kan wat Toet betreft ProRail zijn, dat het gemengde net beheert, of Keyrail, exploitant van de Betuweroute. Leden van KNV in het spoorvervoer moeten dus vaak twee loketten langs voor tariefopgaven en dienstregelingen.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

KNV wil één exploitant voor goederenspoor | NT

KNV wil één exploitant voor goederenspoor

Ad Toet, directeur van Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV), wil dat operators in het goederenvervoer voortaan bij één beheerder terecht kunnen voor de toewijzing van treinpaden.

Dat kan wat Toet betreft ProRail zijn, dat het gemengde net beheert, of Keyrail, exploitant van de Betuweroute. Leden van KNV in het spoorvervoer moeten dus vaak twee loketten langs voor tariefopgaven en dienstregelingen.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu