De KLM neemt de vijftig procent over van de Albert Fishergroup, een Brits transportbedrijf op het gebied van groente en fruit, dat zich meer wil concentreren op zijn kernactiviteiten. ” Wij zochten dan ook een nieuwe partner die de luchtvracht begrijpt en de noodzaak inziet om voortdurend te investeren in vrachtafhandelingsterminals van een hoge kwaliteit” , aldus Powell.
De andere helft van de aandelen blijft in handen van Virgin Atlantic Cargo. Volgens managing director A. Chambers is zijn maatschappij ‘blij’ met de komst van KLM. “Anders hadden we wel ons veto gebruikt.” Plannen om het belang van Virgin in Plane Handling af te stoten, bestaan er volgens Chambers niet. “Wij zien het als een goed huwelijk. Daarbij komt nog dat wij geen Europese luchtvaartmaatschappij zijn. Wij zijn puur gericht op het intercontinentale verkeer met interessante lijnen tussen Amerikaanse en Afrikaanse bestemmingen. Ik denk dat we op dat gebied op verschillende routes tot interline afspaken kunnen komen met de KLM.”
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?