Deze Brand Story is afkomstig uit de jaarlijkse NT Oliebollenspecial.

‘Het systeem hebben we door de jaren heen zelf ontwikkeld en gebouwd, hiervoor hebben we eigen programmeurs in dienst’, vertelt Vellema vanuit het kantoor in Joure. Naast een vestiging in Friesland heeft TFF ook een kantoor en warehouse op Schiphol. ‘We blijven ons systeem steeds verder ontwikkelen, uitbreiden en onderhouden.’

Eén dashboard

‘Ooit’ begonnen ze met een vergelijkingstool voor express-zendingen. Tegenwoordig is het veel meer. ‘We hebben koppelingen met alle grote vervoerders. Een klant voert het afhaal- en afleveradres in, plus afmetingen en gewicht van de zending. TFF Xpress presenteert alle mogelijke transportopties voor de klant op basis van prijs en transittijd heel overzichtelijk in één dashboard.

Via de TFF Xpress-portal kan de klant zelf het inkoopbeleid bepalen. Een langere transittijd tegen een lager tarief of bijvoorbeeld de volgende dag voor 12:00 uur geleverd tegen hogere kosten. Een diversiteit aan vervoerders en opties die de verlader vaak zelf niet in huis heeft.’

Import en export

‘Wij geloven dat IT en interfaces de transportsector veel voordeel kunnen brengen. Doordat we alle gegevens over tarieven eerlijk en transparant kunnen presenteren, kunnen onze klanten de beste keuze maken voor het vervoer van hun producten. Vaak zagen we dat verladers sommige kosten niet hadden voorzien, juist omdat bepaalde elementen niet transparant waren. Dat ondervangen wij met ons systeem, waarin alle genoemde tarieven inclusief toeslagen vermeld staan. Ook nemen we de customerservice over: we houden proactief de zendingen in de gaten en informeren onze klanten bij onregelmatigheden. Bij eventuele vertragingen proberen we de zendingen snel weer in beweging te krijgen om tijdig te leveren.’

‘Naast wereldwijde express-services, hebben we ook wegvervoer toegevoegd aan TFF Xpress, zowel export als import binnen Europa. Zo ontwikkelen we het systeem steeds verder door, allemaal op basis van vragen vanuit de markt, en maken we het systeem steeds sneller en completer. Zo kunnen klanten kiezen voor CO2-neutrale verzendopties en men kan rapportages maken of douanedocumenten, paklijsten en facturen uploaden in het systeem. Zodat die bij de vervoerder compleet en correct in het systeem zitten én altijd oproepbaar zijn. Daarnaast beperken we het gebruik van papier middels onze Paperless Trade-optie. De factuur verwerken we digitaal in het verzendlabel.’

Dit verhaal is aan u verteld door Team Freight Forwarding.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.