Samenwerking FOX Global Logistics en Keephub: meer betrokkenheid en meer rendement

Brand Story

Sterk groeiende logistieke bedrijven hebben steeds meer te maken met het gegeven dat hun mensen op verschillende plekken en op verschillende tijdstippen werken. Dat kan impact hebben op de betrokkenheid van je mensen en het rendement van je bedrijf. Hoe houd en verhoog je de betrokkenheid van je mensen en hoe verbeter je de productiviteit en de interne communicatie bij deze ontwikkelingen?

Keephub helpt medewerkers om sneller en efficiënter te werken door het bieden van realtime informatie en eenvoudige toegang tot belangrijke documenten. Foto: Shutterstock
In deze editie van Brand Stories vertelt FOX Global Logistics, een van de klanten van Keephub, de reden waarom ze voor samenwerking kozen. Organisaties die veel te maken hebben met transport zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

‘Wij zijn de laatste zeven jaar zeer sterk gegroeid’, begint Norman de Vos, oprichter en eigenaar van FOX Global Logistics. ‘We bestaan al sinds 2005, maar sinds 2018 is de groei enorm hard gegaan. We zijn vanaf dat moment van 20 mensen naar meer dan 150 gegaan, verspreid over vijf vestigingen. Dat gaat om kantoormedewerkers, maar vooral ook om magazijnmedewerkers. Zo’n sterke groei betekent dat je je organisatie heel anders moet inrichten. Ik zocht daarom een partner die ons hierin kon faciliteren en begeleiden, en dan bewust voor een langere termijn.’

De Vos overweegt daarbij in de nabije toekomst ook nog een buitenlandse vestiging te openen, wat de complexiteit vergroot. ‘Kernvraag bij deze groei is dan ook: hoe hou je bij deze groeistuipen contact met al je mensen, die met wisselende diensten en verschillende locaties toch één team moeten kunnen vormen? Hoe hou je ze betrokken, hoe vergroot je de samenwerking en hoe verbeter je de productiviteit en het rendement van je mensen in de verschillende DC’s, maar ook als ze op de weg zitten?’

Instructievideo’s

De Vos ging te rade bij Marijn Jelsma van Keephub, die hij nog van vroeger kende. Jelsma legt uit: ‘Keephub helpt medewerkers om sneller en efficiënter te werken door het bieden van realtime informatie en eenvoudige toegang tot belangrijke documenten. Voor chauffeurs betekent dit minder administratief werk en meer focus op hun kerntaken. Daarnaast maakt de meertalige ondersteuning het mogelijk voor alle medewerkers om werkinstructies en taken in hun eigen taal te ontvangen, wat de communicatie en efficiëntie aanzienlijk verbetert.’

Het sociale aspect is een van de voorwaarden voor efficiëntere samenwerking. De Vos legt uit: ‘Als je weet wie je collega is en wat hij of zij doet – ook buiten het werk – maakt dat je gemakkelijker contact legt, samenwerkt, even een babbeltje maakt, enzovoorts. Maar ook zakelijke gegevens kun je met dit systeem met je medewerkers delen, zoals de winstgevendheid van je bedrijf, wat de betrokkenheid van je mensen weer vergroot. Het rendement van je bedrijf stijgt naarmate de betrokkenheid van je mensen vergroot wordt.’

Empowerment

Keephub heeft met deze digitale technologie al vele grote organisaties een boost gegeven. Jelsma: ‘We onderscheiden met onze aanpak drie invalshoeken, de drie E’s. Engagement, Empowerment en Excellence. Met engagement vergroot je de betrokkenheid en het teamgevoel. Met empowerment ondersteun je je mensen met snelle en accurate informatie en verminder je onder meer foutkans en overbodig zoekwerk. Met excellence kom je tot productiviteitsvergroting en rendementsverbetering voor je organisatie. Elke week voeren we een update door in het systeem, dus je bent altijd up-to-date.’

De voordelen van het systeem spreken boekdelen. Jelsma illustreert: ‘Eén van onze klanten, een grote landelijke supermarktketen, heeft dankzij Keephub significante verbeteringen gerealiseerd. Door de integratie van Keephub is het personeelsverloop met 10% afgenomen, de betrokkenheid met 74% toegenomen en is er een tijdwinst van 20% behaald in de dagelijkse operaties. Deze resultaten laten zien hoe Keephub een tastbare impact kan hebben op de efficiëntie en tevredenheid van medewerkers.”

Het verschil maken

De Vos besluit: ‘Wij ontwikkelen ons als logistieke dienstverlener steeds meer in de richting van een digitale organisatie. Alleen dan kan je in deze branche het verschil maken. We hebben een team van tien mensen dat op de digitale toekomst anticipeert. Zo’n visie vergt een digitaal systeem dat deze ontwikkelingen kan bijhouden en mee kan groeien met verdere groei. Wij kunnen onze mensen met dit systeem volledig faciliteren bij hun werk en hun betrokkenheid bij het werk, en dus het rendement van het bedrijf optimaliseren.’

‘Onze visie is om FOX Global te transformeren naar een volledig gedigitaliseerde organisatie die snel kan inspelen op veranderingen in de markt. Met Keephub hebben we een partner gevonden die ons ondersteunt bij deze transitie en ons helpt om duurzame groei te realiseren. We kijken ernaar uit om samen verder te innoveren en onze processen continu te verbeteren. Nu, en in de toekomst.’

Dit verhaal is aan u verteld door FOX Global Logistics 

in samenwerking met: Keephub

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Samenwerking FOX Global Logistics en Keephub: meer betrokkenheid en meer rendement | NT

Samenwerking FOX Global Logistics en Keephub: meer betrokkenheid en meer rendement

Brand Story

Sterk groeiende logistieke bedrijven hebben steeds meer te maken met het gegeven dat hun mensen op verschillende plekken en op verschillende tijdstippen werken. Dat kan impact hebben op de betrokkenheid van je mensen en het rendement van je bedrijf. Hoe houd en verhoog je de betrokkenheid van je mensen en hoe verbeter je de productiviteit en de interne communicatie bij deze ontwikkelingen?

Keephub helpt medewerkers om sneller en efficiënter te werken door het bieden van realtime informatie en eenvoudige toegang tot belangrijke documenten. Foto: Shutterstock
In deze editie van Brand Stories vertelt FOX Global Logistics, een van de klanten van Keephub, de reden waarom ze voor samenwerking kozen. Organisaties die veel te maken hebben met transport zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

‘Wij zijn de laatste zeven jaar zeer sterk gegroeid’, begint Norman de Vos, oprichter en eigenaar van FOX Global Logistics. ‘We bestaan al sinds 2005, maar sinds 2018 is de groei enorm hard gegaan. We zijn vanaf dat moment van 20 mensen naar meer dan 150 gegaan, verspreid over vijf vestigingen. Dat gaat om kantoormedewerkers, maar vooral ook om magazijnmedewerkers. Zo’n sterke groei betekent dat je je organisatie heel anders moet inrichten. Ik zocht daarom een partner die ons hierin kon faciliteren en begeleiden, en dan bewust voor een langere termijn.’

De Vos overweegt daarbij in de nabije toekomst ook nog een buitenlandse vestiging te openen, wat de complexiteit vergroot. ‘Kernvraag bij deze groei is dan ook: hoe hou je bij deze groeistuipen contact met al je mensen, die met wisselende diensten en verschillende locaties toch één team moeten kunnen vormen? Hoe hou je ze betrokken, hoe vergroot je de samenwerking en hoe verbeter je de productiviteit en het rendement van je mensen in de verschillende DC’s, maar ook als ze op de weg zitten?’

Instructievideo’s

De Vos ging te rade bij Marijn Jelsma van Keephub, die hij nog van vroeger kende. Jelsma legt uit: ‘Keephub helpt medewerkers om sneller en efficiënter te werken door het bieden van realtime informatie en eenvoudige toegang tot belangrijke documenten. Voor chauffeurs betekent dit minder administratief werk en meer focus op hun kerntaken. Daarnaast maakt de meertalige ondersteuning het mogelijk voor alle medewerkers om werkinstructies en taken in hun eigen taal te ontvangen, wat de communicatie en efficiëntie aanzienlijk verbetert.’

Het sociale aspect is een van de voorwaarden voor efficiëntere samenwerking. De Vos legt uit: ‘Als je weet wie je collega is en wat hij of zij doet – ook buiten het werk – maakt dat je gemakkelijker contact legt, samenwerkt, even een babbeltje maakt, enzovoorts. Maar ook zakelijke gegevens kun je met dit systeem met je medewerkers delen, zoals de winstgevendheid van je bedrijf, wat de betrokkenheid van je mensen weer vergroot. Het rendement van je bedrijf stijgt naarmate de betrokkenheid van je mensen vergroot wordt.’

Empowerment

Keephub heeft met deze digitale technologie al vele grote organisaties een boost gegeven. Jelsma: ‘We onderscheiden met onze aanpak drie invalshoeken, de drie E’s. Engagement, Empowerment en Excellence. Met engagement vergroot je de betrokkenheid en het teamgevoel. Met empowerment ondersteun je je mensen met snelle en accurate informatie en verminder je onder meer foutkans en overbodig zoekwerk. Met excellence kom je tot productiviteitsvergroting en rendementsverbetering voor je organisatie. Elke week voeren we een update door in het systeem, dus je bent altijd up-to-date.’

De voordelen van het systeem spreken boekdelen. Jelsma illustreert: ‘Eén van onze klanten, een grote landelijke supermarktketen, heeft dankzij Keephub significante verbeteringen gerealiseerd. Door de integratie van Keephub is het personeelsverloop met 10% afgenomen, de betrokkenheid met 74% toegenomen en is er een tijdwinst van 20% behaald in de dagelijkse operaties. Deze resultaten laten zien hoe Keephub een tastbare impact kan hebben op de efficiëntie en tevredenheid van medewerkers.”

Het verschil maken

De Vos besluit: ‘Wij ontwikkelen ons als logistieke dienstverlener steeds meer in de richting van een digitale organisatie. Alleen dan kan je in deze branche het verschil maken. We hebben een team van tien mensen dat op de digitale toekomst anticipeert. Zo’n visie vergt een digitaal systeem dat deze ontwikkelingen kan bijhouden en mee kan groeien met verdere groei. Wij kunnen onze mensen met dit systeem volledig faciliteren bij hun werk en hun betrokkenheid bij het werk, en dus het rendement van het bedrijf optimaliseren.’

‘Onze visie is om FOX Global te transformeren naar een volledig gedigitaliseerde organisatie die snel kan inspelen op veranderingen in de markt. Met Keephub hebben we een partner gevonden die ons ondersteunt bij deze transitie en ons helpt om duurzame groei te realiseren. We kijken ernaar uit om samen verder te innoveren en onze processen continu te verbeteren. Nu, en in de toekomst.’

Dit verhaal is aan u verteld door FOX Global Logistics 

in samenwerking met: Keephub

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.