Slavenburg & Huyser en Naxco Logistics Benelux gaan samen verder

Brand Story

De Rotterdamse expediteurs Naxco Logistics Benelux en Slavenburg & Huyser gaan verder als Naxco Netherlands. Bij de nieuwe tak van de Franse Naxco-groep staat digitalisering hoog in het vaandel. ‘We bieden een digitale tool, maar met de vertrouwde menselijke touch.’

Andre Snijder (L) en Thomas Germier van Naxco. Brandstory. Foto Marco De Swart
Andre Snijder (L) en Thomas Germier van Naxco. Foto: Marco De Swart
In deze editie van Brand Stories vertelt Naxco Netherlands over de nieuwe naam en plannen in de expeditiesector. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Het Franse Naxco, opgericht in 1967, kwam al in 2001 naar Nederland. De afdeling in Rotterdam werd Naxco Logistics Benelux genoemd. Enkele jaren daarna nam de groep Slavenburg & Huyser over.

Ondanks de overname bleven de twee expediteurs zelfstandig naast elkaar opereren. Nu de Naxco-groep internationaal aan de weg timmert met overnames en naamswijzigingen, is het tijd om ook in Rotterdam verder te gaan onder één naam.

Nieuwe directie

‘Als logistiek dienstverlener met vestigingen in de meeste Europese landen, geloven we dat Naxco Netherlands, als onderdeel van de Naxco Group, beter gepositioneerd is om de grote uitdagingen van deze tijd aan te gaan, zoals duurzaamheid en het leveren van innovatieve logistieke oplossingen’, zegt Thomas Germier. Germier wordt samen met en André Snijder directeur bij het nieuwe Naxco Netherlands.

Eerder was hij al managing director bij Naxco Logistics Benelux, Snijder bekleedde de positie van operations manager bij Slavenburg & Huyser. Die laatste is sinds 1949 een gevestigde naam, gespecialiseerd in expeditie, NVOCC en cargadoorsactiviteiten. De naam Slavenburg & Huyser verdwijnt overigens niet helemaal, voor cargadoorsactiviteiten voor diverse rederijen blijft het bedrijf de historische naam hanteren.

Aan de andere kant heeft Naxco Logistics Benelux gedurende vele jaren transportdiensten verzorgd, met een unieke specialisatie: volledige transportdiensten voor Franse bedrijven, en dat alles in hun moedertaal.

‘In plaats van te versmelten tot één entiteit, kozen we er eerst voor om beide expediteurs naast elkaar te laten opereren, waarbij we de unieke kracht van elk behielden’, zegt Germier. ‘Internationaal breiden we uit, omarmen we veranderingen en zien we nieuwe kansen. In lijn met onze groei en het veranderende landschap van de logistiek, hebben we besloten om onze aanwezigheid in Rotterdam te consolideren onder één naam: Naxco Netherlands.’

Erfgoed

Naxco Netherlands verbindt erfgoed met vooruitgang. Germier: ‘Onze geschiedenis is doordrenkt van expertise, terwijl we voortdurend streven naar innovatieve oplossingen. We geloven dat traditie en innovatie hand in hand gaan, waardoor we een solide basis hebben om de complexiteit van moderne logistiek te navigeren.’

‘Bij Slavenburg & Huyser gingen veel boekingen nog analoog’, zegt Germier. ‘Dat is verouderd, tegenwoordig moet je wel digitaal opereren. Met Naxco Netherlands zijn we daarom de samenwerking aangegaan met Yellowstar Solutions. Met hun software kunnen onze klanten hun levering van deur tot deur op de voet volgen. Wij bieden een digitale tool met een menselijke touch. Het persoonlijke contact blijft namelijk belangrijk voor ons.’

Jong talent

Het verschuiven van de focus naar digitaal, vraagt om een cultuurverandering. ‘We ontwikkelen richting de toekomst en richting digitalisering. We houden de ervaring aan boord met het personeel dat wij hebben. Daarnaast willen we ook jong talent aantrekken.’

‘Of het nou gaat om een enkel transport tot het beheer van de volledige supply chain, we streven er voortdurend naar een voorkeurspartner te zijn. Onze toewijding aan kwaliteit en flexibiliteit stelt ons in staat om op maat gemaakte oplossingen te bieden die voldoen aan de unieke behoeften van onze klanten.’

Dit verhaal is aan u verteld door Naxco Netherlands

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Slavenburg & Huyser en Naxco Logistics Benelux gaan samen verder | NT

Slavenburg & Huyser en Naxco Logistics Benelux gaan samen verder

Brand Story

De Rotterdamse expediteurs Naxco Logistics Benelux en Slavenburg & Huyser gaan verder als Naxco Netherlands. Bij de nieuwe tak van de Franse Naxco-groep staat digitalisering hoog in het vaandel. ‘We bieden een digitale tool, maar met de vertrouwde menselijke touch.’

Andre Snijder (L) en Thomas Germier van Naxco. Brandstory. Foto Marco De Swart
Andre Snijder (L) en Thomas Germier van Naxco. Foto: Marco De Swart
In deze editie van Brand Stories vertelt Naxco Netherlands over de nieuwe naam en plannen in de expeditiesector. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Het Franse Naxco, opgericht in 1967, kwam al in 2001 naar Nederland. De afdeling in Rotterdam werd Naxco Logistics Benelux genoemd. Enkele jaren daarna nam de groep Slavenburg & Huyser over.

Ondanks de overname bleven de twee expediteurs zelfstandig naast elkaar opereren. Nu de Naxco-groep internationaal aan de weg timmert met overnames en naamswijzigingen, is het tijd om ook in Rotterdam verder te gaan onder één naam.

Nieuwe directie

‘Als logistiek dienstverlener met vestigingen in de meeste Europese landen, geloven we dat Naxco Netherlands, als onderdeel van de Naxco Group, beter gepositioneerd is om de grote uitdagingen van deze tijd aan te gaan, zoals duurzaamheid en het leveren van innovatieve logistieke oplossingen’, zegt Thomas Germier. Germier wordt samen met en André Snijder directeur bij het nieuwe Naxco Netherlands.

Eerder was hij al managing director bij Naxco Logistics Benelux, Snijder bekleedde de positie van operations manager bij Slavenburg & Huyser. Die laatste is sinds 1949 een gevestigde naam, gespecialiseerd in expeditie, NVOCC en cargadoorsactiviteiten. De naam Slavenburg & Huyser verdwijnt overigens niet helemaal, voor cargadoorsactiviteiten voor diverse rederijen blijft het bedrijf de historische naam hanteren.

Aan de andere kant heeft Naxco Logistics Benelux gedurende vele jaren transportdiensten verzorgd, met een unieke specialisatie: volledige transportdiensten voor Franse bedrijven, en dat alles in hun moedertaal.

‘In plaats van te versmelten tot één entiteit, kozen we er eerst voor om beide expediteurs naast elkaar te laten opereren, waarbij we de unieke kracht van elk behielden’, zegt Germier. ‘Internationaal breiden we uit, omarmen we veranderingen en zien we nieuwe kansen. In lijn met onze groei en het veranderende landschap van de logistiek, hebben we besloten om onze aanwezigheid in Rotterdam te consolideren onder één naam: Naxco Netherlands.’

Erfgoed

Naxco Netherlands verbindt erfgoed met vooruitgang. Germier: ‘Onze geschiedenis is doordrenkt van expertise, terwijl we voortdurend streven naar innovatieve oplossingen. We geloven dat traditie en innovatie hand in hand gaan, waardoor we een solide basis hebben om de complexiteit van moderne logistiek te navigeren.’

‘Bij Slavenburg & Huyser gingen veel boekingen nog analoog’, zegt Germier. ‘Dat is verouderd, tegenwoordig moet je wel digitaal opereren. Met Naxco Netherlands zijn we daarom de samenwerking aangegaan met Yellowstar Solutions. Met hun software kunnen onze klanten hun levering van deur tot deur op de voet volgen. Wij bieden een digitale tool met een menselijke touch. Het persoonlijke contact blijft namelijk belangrijk voor ons.’

Jong talent

Het verschuiven van de focus naar digitaal, vraagt om een cultuurverandering. ‘We ontwikkelen richting de toekomst en richting digitalisering. We houden de ervaring aan boord met het personeel dat wij hebben. Daarnaast willen we ook jong talent aantrekken.’

‘Of het nou gaat om een enkel transport tot het beheer van de volledige supply chain, we streven er voortdurend naar een voorkeurspartner te zijn. Onze toewijding aan kwaliteit en flexibiliteit stelt ons in staat om op maat gemaakte oplossingen te bieden die voldoen aan de unieke behoeften van onze klanten.’

Dit verhaal is aan u verteld door Naxco Netherlands

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.