Mike Ackermans is hoofdredacteur van Nieuwsblad Transport.
Achter prijsstijgingen schuilt vaak de staat
Mooi dat spoorvervoerders en infrabeheerder het eens zijn geworden over een hogere prijs voor het gebruik van de Betuweli...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet (1)
We leven tegenwoordig innig samen met onze naaste buren in het zuiden en het oosten, zou je zeggen.
Maar als je de berich...
Economie voorspellen: kan het a.u.b. beter?
Slecht nieuws voor al die transportondernemers die betrouwbare voorspellingen willen over de economische conjunctuur. Die...
Hoe zelfstandig moet het Havenbedrijf zijn?
Er sluimert ongenoegen bij het Havenbedrijf Rotterdam over zijn ‘formele’ moeder, de gemeente Rotterdam. Het bleek we...
Het eeuwige dispuut verdient goed overleg
De Grote Verladers Enquête die deze krant vorige week publiceerde maakte nogal wat reacties los, merkten wij.
De sector ...
Strijd met open vizier
De wet is er om gehandhaafd te worden, en daarom heeft de vakbond FNV Bondgenoten het grootste recht om Nederlandse bedri...
Beloningsspook
Er waart een spook door Nederland, en het kwelt werkelijk overal zijn slachtoffers.
Zo ook aan de Kop van Zuid in Rotterd...
De markt afsnijden
Eind jaren zeventig dachten twee Amerikanen, de gebroeders Hunt, de hele wereld te slim af te zijn.
Ze kochten letterlijk...
Het kalf en de put
Rotterdam, Antwerpen en Amsterdam gaan er prat op: wij bieden de beste verbindingen met een van de grootste industriële ...
Geplaagde ondernemers
Je zal maar binnenvaartschipper zijn anno 2011. Het lijkt wel of de zeven plagen tegelijkertijd over je uit worden gestor...