Onder de 400 belangstellenden bevond zich onder anderen de directeur van het Amsterdamse Havenbedrijf, drs. G.C.G van den Heuvel. “De komst van Traffic naar het nieuwe Westpoortgebied past in de sterke expansie van het Amsterdamse havengebied” , memoreerde Van den Heuvel in een korte toespraak. “In de afgelopen vijf jaar is hier zeker 300 hectare grond uitgegeven. Dat zegt genoeg.”
Traffic boekte het afgelopen jaar een omzet van ruim honderd miljoen gulden; met een aandeel van 27 miljoen gulden voor het IATA-vervoer. Momenteel werken er 125 mensen bij deze expediteur. Het bedrijf heeft, behalve in Amsterdam, vestigingen in Barendrecht, Venlo, Schiphol, Aalsmeer en Hazeldonk. Volgens V. Henze, commercieel directeur van Traffic, verzorgt de expediteur per maand zo’n 15.000 opdrachten. “Wij beschikken niet over eigen buitenlandse kantoren. Wij hebben bewust gekozen voor een hechte samenwerking met buitenlandse agenten en afhandelaars.”
Bezwaar
Traffic onderhoudt 52 verschillende groupagediensten over land, zee en door de lucht. Waarom gaat Traffic zich steeds meer bezighouden met opslag? Algemeen directeur G. Posma: “In- en uitklaren is nu natuurlijk nog een belangrijke bron van inkomsten. Wij hadden eigenlijk als expediteur geen bezwaar tegen al die problemen aan de grenzen van Europa” , zegt hij gekscherend.
“Maar wij vrezen dat door het wegvallen van de grenzen ook een belangrijk deel van onze inkomsten wegvallen. Wij wachten dat natuurlijk niet allemaal af. Je moet nu investeren om straks dat eventuele verlies te kunnen compenseren.” De expediteur werkt samen met vijftien Nederlandse- en een groot aantal buitenlandse transporteurs. Wie dat zijn, wil Posma niet kwijt.
De nieuwe opslagmogelijkheid in Amsterdam zal, volgens Henze, voornamelijk worden gebruikt voor high tech-goederen. Al lag er afgelopen donderdag (klaar voor verscheping) nog niet veel meer dan enkele honderden balen maizena.
Het nieuwe onderkomen van Traffic in Amsterdam. (Foto: Dijkstra).
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?