DTL heeft zijn hoofdkantoor in Aschaffenburg en achttien vestigingen in confectie-produktiecentra. In het Duitse bedrijf nemen expediteurs deel als Meyer+Meyer, Ballauf, Barth en Victoria. Het contract betekent dat Bleckmann vanaf januari 1992 breekt met Harry W. Hamacher.
“Een groot voordeel van de nieuwe samenwerking is dat er rechtstreekse lijndiensten lopen vanuit de produktiecentra in Nederland naar Bleckmann in Oldenzaal” , aldus een woordvoerder. Verder kan het bedrijf meeprofiteren van het afhaal- en distributienet van DTL. “Hiermee wordt dagelijks in heel Duitsland hangende confectie afgehaald.”
Om de banden met DTL nog meer aan te halen, richt Bleckmann met de firma Meyer+Meyer uit Osnabruck een nieuw bedrijf op. Zo zijn de partijen vorige week overeengekomen. Het bedrijf krijgt de naam Bleckmann/Meyer+Meyer Fashion Gmbh. De nieuwe werkmaatschappij komt in Dissen, bij Bielefeld en in Osnabruck.
“Door deze gezamenlijke opzet is een exclusieve samenwerking gewaarborgd” , kenschetst een woordvoerder van Bleckmann. Deze exclusiviteit behelst West- en Oost-Europa, Noord-Afrika, Malta en Cyprus. “Op Malta en Cyprus sluit Meyer+Meyer goed aan op het netwerk van Bleckmann.”
Het nieuws van de samenwerking komt na enige tegenslagen voor Bleckmann, eerder dit jaar. Zo verruilden Scotch & Soda voor het vervoer van vrijetijdskleding transportbedrijf Beemsterboer voor Van Duuren Districenters. Scotch deed dit uit onvrede over de tarieven.
Een woordvoerder van de verlader zei slechte ervaringen te hebben met de expediteur Beemsterboer. “Zo’n bedrijf wil wel alles voor je doen, als het activiteiten betreft gedurende het hele jaar. In onze branche heb je echter pieken en dalen. Een dienstverlener zegt dan al gauw: die klant kan wel even wachten.”
Eind augustus verloor Bleckmann een kort geding tegen de Vervoersbond FNV. De president van de Almelose rechtbank oordeelde dat er geen juridische redenen waren om een staking te verbieden van de chauffeurs voor een betere CAO. Bleckmann ging het geding aan op advies van de organisatie NOB Wegtransport.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?