Toevloed van operators en shuttles in spoorvervoer

Voor de spoorondernemingen is 1992 een tumultueus jaar geweest. Reorganisatieplannen voor nationale spoorwegmaatschappijen werden gemaakt en met de uitvoering ervan werd begonnen. Door de nieuwe richtlijn van de EG verdween de aloude scheiding tussen container- en huckepackvervoer, wat de concurrentie tussen de spooroperators verscherpte. In Nederland werd Optimodal opgericht, de joint-venture tussen NS en Intercontainer, Trailstar ging een joint-venture aan met Kombiverke

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Toevloed van operators en shuttles in spoorvervoer | NT

Toevloed van operators en shuttles in spoorvervoer

Voor de spoorondernemingen is 1992 een tumultueus jaar geweest. Reorganisatieplannen voor nationale spoorwegmaatschappijen werden gemaakt en met de uitvoering ervan werd begonnen. Door de nieuwe richtlijn van de EG verdween de aloude scheiding tussen container- en huckepackvervoer, wat de concurrentie tussen de spooroperators verscherpte. In Nederland werd Optimodal opgericht, de joint-venture tussen NS en Intercontainer, Trailstar ging een joint-venture aan met Kombiverke

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu