‘Snelle groei NewCold door hoge mate van automatisering’

Brand Stories

NewCold is een van de snelst groeiende bedrijven op het gebied van advanced food logistics ter wereld. De vrieshuizen zijn voor een groot deel geautomatiseerd, wat opschaling en efficiëntie mogelijk maakt. ‘We zijn wereldleider op het gebied van geautomatiseerde magazijnen.’

Foto: NewCold
In deze editie van Brand Stories vertelt NewCold over de samenwerking met Schuberg Philis. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

NewCold bouwt, bezit en exploiteert vrieswarenhuizen die de grootste voedingsmiddelenfabrikanten over de hele wereld bedienen. Oprichter Bram Hage bestuurt nog altijd het bedrijf met de steun van Amerikaanse investeerder Westport Capital Partners. Momenteel beheert NewCold, dat pas tien jaar bestaat, reeds vijftien geautomatiseerde vrieshuizen over drie continenten. In totaal werken er wereldwijd nu ruim 2000 mensen bij de logistieke dienstverlener.

‘De snelle groei is onder andere mogelijk doordat we het logistieke proces zo veel mogelijk geautomatiseerd hebben’, vertelt Gunther Cleijn, VP Global Cyber Security bij NewCold. ‘Vanaf het moment dat een vrachtwagen aankomt met goederen tot het moment dat de goederen weer ons warehouse verlaten, gaat alles zoveel mogelijk geautomatiseerd. Hierdoor hebben we aanzienlijk minder personeel nodig dan een handmatig vrieshuis.’

Artikel gaat verder onder de foto.

De snelle groei is onder andere mogelijk doordat NewCold het logistieke proces zo veel mogelijk geautomatiseerd heeft. Foto: NewCold

Eigen warehouses

Door deze hoge efficiëntie is NewCold de afgelopen jaren erg hard autonoom gegroeid. ‘Het voordeel van groeien via eigen nieuwe warehouses ten opzichte van het overnemen van bestaande vrieshuizen, is dat iedere nieuwe locatie direct op onze eigen systemen draait. Indien je een warehouse zou overnemen van een andere partij, heb je toch vaak te maken met legacy systemen.’

Omdat alles digitaal wordt aangestuurd, is betrouwbaarheid van de systemen van groot belang, weet Cleijn. ‘Daarom hebben we samen met Schuberg Philis alle bedrijfskritische processen in kaart gebracht en back-up scenario’s ontworpen.’

Belangrijk daarbij is volgens Cleijn dat je eerst een goede afweging maakt welke processen in welke mate écht kritisch zijn. ‘Daar stem je dan ook je investering op af.’

Het bijzondere aan het systeem van NewCold is dat het bedrijf werkt met een zogenaamde ‘hybride cloud’. ‘Dat hebben we samen met Schuberg Philis ontwikkeld. Soms wil je gebruikmaken van lokale rekenkracht, omdat er weinig ruimte is voor vertraging. Een voordeel van de cloud is dan weer dat je alles centraal kunt regelen en daarmee innovaties direct overal kunt uitrollen. Hiermee maken we gebruik van het beste van twee werelden.’

Dit verhaal is u aangeboden door Schuberg Philis.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

‘Snelle groei NewCold door hoge mate van automatisering’ | NT

‘Snelle groei NewCold door hoge mate van automatisering’

Brand Stories

NewCold is een van de snelst groeiende bedrijven op het gebied van advanced food logistics ter wereld. De vrieshuizen zijn voor een groot deel geautomatiseerd, wat opschaling en efficiëntie mogelijk maakt. ‘We zijn wereldleider op het gebied van geautomatiseerde magazijnen.’

Foto: NewCold
In deze editie van Brand Stories vertelt NewCold over de samenwerking met Schuberg Philis. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

NewCold bouwt, bezit en exploiteert vrieswarenhuizen die de grootste voedingsmiddelenfabrikanten over de hele wereld bedienen. Oprichter Bram Hage bestuurt nog altijd het bedrijf met de steun van Amerikaanse investeerder Westport Capital Partners. Momenteel beheert NewCold, dat pas tien jaar bestaat, reeds vijftien geautomatiseerde vrieshuizen over drie continenten. In totaal werken er wereldwijd nu ruim 2000 mensen bij de logistieke dienstverlener.

‘De snelle groei is onder andere mogelijk doordat we het logistieke proces zo veel mogelijk geautomatiseerd hebben’, vertelt Gunther Cleijn, VP Global Cyber Security bij NewCold. ‘Vanaf het moment dat een vrachtwagen aankomt met goederen tot het moment dat de goederen weer ons warehouse verlaten, gaat alles zoveel mogelijk geautomatiseerd. Hierdoor hebben we aanzienlijk minder personeel nodig dan een handmatig vrieshuis.’

Artikel gaat verder onder de foto.

De snelle groei is onder andere mogelijk doordat NewCold het logistieke proces zo veel mogelijk geautomatiseerd heeft. Foto: NewCold

Eigen warehouses

Door deze hoge efficiëntie is NewCold de afgelopen jaren erg hard autonoom gegroeid. ‘Het voordeel van groeien via eigen nieuwe warehouses ten opzichte van het overnemen van bestaande vrieshuizen, is dat iedere nieuwe locatie direct op onze eigen systemen draait. Indien je een warehouse zou overnemen van een andere partij, heb je toch vaak te maken met legacy systemen.’

Omdat alles digitaal wordt aangestuurd, is betrouwbaarheid van de systemen van groot belang, weet Cleijn. ‘Daarom hebben we samen met Schuberg Philis alle bedrijfskritische processen in kaart gebracht en back-up scenario’s ontworpen.’

Belangrijk daarbij is volgens Cleijn dat je eerst een goede afweging maakt welke processen in welke mate écht kritisch zijn. ‘Daar stem je dan ook je investering op af.’

Het bijzondere aan het systeem van NewCold is dat het bedrijf werkt met een zogenaamde ‘hybride cloud’. ‘Dat hebben we samen met Schuberg Philis ontwikkeld. Soms wil je gebruikmaken van lokale rekenkracht, omdat er weinig ruimte is voor vertraging. Een voordeel van de cloud is dan weer dat je alles centraal kunt regelen en daarmee innovaties direct overal kunt uitrollen. Hiermee maken we gebruik van het beste van twee werelden.’

Dit verhaal is u aangeboden door Schuberg Philis.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.