Er is inmiddels een curator is aangesteld voor het bedrijf. Die wil echter niet ingaan op vragen over het faillissement en verwijst naar de pr-afdeling van Instabox in Zweden. Ook die was donderdagochtend niet bereikbaar voor commentaar.

Met de overname van Red je Pakketje werd Instabox vorig jaar actief op de Nederlandse markt. Voormalig ceo van Red je Pakketje Sam Rohn, die tot vorige maand ook verantwoordelijk was voor de activiteiten van Instabox in de Benelux, schrijft op LinkedIn ‘zwaar geschrokken en diep geraakt’ te zijn door het nieuws.

‘Met het terugtrekken van Instabox Netherlands trekt Instabox ook de stekker uit wat voorheen Red je Pakketje was, het bedrijf waaraan ik ruim zeven jaar – met vele anderen – mijn ziel en zaligheid heb gegeven’, aldus Rohn.

Financiering

Instabox begon in 2015 als exploitant van pakketkluizen en begon in 2021 ook met thuisbezorging aan consumenten. Het bedrijf geldt in Zweden als groeibriljant en haalde tijdens de laatste financieringsronde afgelopen voorjaar nog 190 miljoen dollar op.

Afgelopen september maakte het bedrijf bekend een fusie aan te gaan met het eveneens Zweedse Budbee en samen verder te gaan onder de naam Instabee. Het is nog onduidelijk of er een verband is tussen die fusie en het faillissement in Nederland.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement