Het verkeer is en blijft een spel wat je met velen speelt. Ook is het soms een kwestie van geven en nemen. Maar het nemen probeer ik wel zo verantwoord mogelijk te doen. Soms is men toch sneller dichterbij als dat je in eerste instantie denkt.
Wel zou het misschien handig zijn om een ieder slaagt voor zijn rijbewijs verplicht ( en mensen die dit willen ) eens plaats te laten nemen in een vrachtwagen / bus en eens een paar uur mee te laten rijden, of nog beter op een veilig terrein zelf eens
Hier een reactie op Hans.Hans jij heeft de oplossing……geen trucks meer tussen 1600u en 1900u,geen ongelukken en files….Jij komt in aanmerking voor de Nobelprijs!!En waar denk je dat al die vrachtwagens kunnen staan die 3 uur?Op de vluchtstrook?Oké en dan gaan ze om 1900u weer rijden,maar de meeste zijn om 400u begonnen,want s’morgens heb je ook spits,dat betekent dat je geen meter meer mag rijden want je zit aan een maximum van 15 diensturen?Wat nu Hans?Chauffeurs werven die vrijgezel zijn
Ik denk dat er bij de rijopleiding van met name rijbewijs B meer aandacht aan de andere weggebruikers moet worden gegeven.
Zelf heb ik m’n rijbewijs gehaald op een motor, daarna in dienst mijn vrachtwagenrijbewijs gehaald en toen pas in een personenauto gaan rijden.
Personenauto’s zijn de voertuigen met het minste overzicht en de een hoop PK’s.
Met name personenauto’s houden meestal geen rekening met de mogelijkheden of beperkingen van andere vervoermiddelen.
Wat overigens allemaal no
Tot mijn spijt moet ik constateren dat de uitslag niet overeenkomt met wat ik dagelijks meemaak op de autosnelweg. Met name het invoegen bij opritten is af en toe levensgevaarlijk. Vrachtwagens laten totaal geen ruimte over om in te voegen. Automobilisten moeten vaak in de remmen tot bijna of gehaal stilstand en vervolgens weer de snelweg op. Ook in colonne rijden word er erg vaak zeer dicht op de voorganger gereden. Helaas kort geleden op de A-67 getuige geweest van een dergelijk ongeval waarbi
Sommige bezitters van auto’s denken dat ze ingebouwde voorang hebben.
Vooral met uitvoegen er even nog snel voorduiken op de laatste 50 meter van de uitvoegstrook terwijl die dingen een paar 100 meter lang zijn en al 1,2 kilometer van tevoren worden aangegeven.
En op plekken waar 2 rijstroken naar 1 gaan nog even snel over het verdrijvingsvlak een vrachtwagen snijden
Of op een 2 baans rotonde de auto er tussendoor proberen te drukken enz enz
Ik heb het vermoeden dat een groepj
Als vrachtwagenchauffeur(58)vind ik dat wij niet voldoende afstand houden en stelselmatig inhaalverboden aan ons laars lappen.
Het verkeer is en blijft een spel wat je met velen speelt. Ook is het soms een kwestie van geven en nemen. Maar het nemen probeer ik wel zo verantwoord mogelijk te doen. Soms is men toch sneller dichterbij als dat je in eerste instantie denkt.
Wel zou het misschien handig zijn om een ieder slaagt voor zijn rijbewijs verplicht ( en mensen die dit willen ) eens plaats te laten nemen in een vrachtwagen / bus en eens een paar uur mee te laten rijden, of nog beter op een veilig terrein zelf eens
Hier een reactie op Hans.Hans jij heeft de oplossing……geen trucks meer tussen 1600u en 1900u,geen ongelukken en files….Jij komt in aanmerking voor de Nobelprijs!!En waar denk je dat al die vrachtwagens kunnen staan die 3 uur?Op de vluchtstrook?Oké en dan gaan ze om 1900u weer rijden,maar de meeste zijn om 400u begonnen,want s’morgens heb je ook spits,dat betekent dat je geen meter meer mag rijden want je zit aan een maximum van 15 diensturen?Wat nu Hans?Chauffeurs werven die vrijgezel zijn
Ik denk dat er bij de rijopleiding van met name rijbewijs B meer aandacht aan de andere weggebruikers moet worden gegeven.
Zelf heb ik m’n rijbewijs gehaald op een motor, daarna in dienst mijn vrachtwagenrijbewijs gehaald en toen pas in een personenauto gaan rijden.
Personenauto’s zijn de voertuigen met het minste overzicht en de een hoop PK’s.
Met name personenauto’s houden meestal geen rekening met de mogelijkheden of beperkingen van andere vervoermiddelen.
Wat overigens allemaal no
Tot mijn spijt moet ik constateren dat de uitslag niet overeenkomt met wat ik dagelijks meemaak op de autosnelweg. Met name het invoegen bij opritten is af en toe levensgevaarlijk. Vrachtwagens laten totaal geen ruimte over om in te voegen. Automobilisten moeten vaak in de remmen tot bijna of gehaal stilstand en vervolgens weer de snelweg op. Ook in colonne rijden word er erg vaak zeer dicht op de voorganger gereden. Helaas kort geleden op de A-67 getuige geweest van een dergelijk ongeval waarbi
Sommige bezitters van auto’s denken dat ze ingebouwde voorang hebben.
Vooral met uitvoegen er even nog snel voorduiken op de laatste 50 meter van de uitvoegstrook terwijl die dingen een paar 100 meter lang zijn en al 1,2 kilometer van tevoren worden aangegeven.
En op plekken waar 2 rijstroken naar 1 gaan nog even snel over het verdrijvingsvlak een vrachtwagen snijden
Of op een 2 baans rotonde de auto er tussendoor proberen te drukken enz enz
Ik heb het vermoeden dat een groepj
Als vrachtwagenchauffeur(58)vind ik dat wij niet voldoende afstand houden en stelselmatig inhaalverboden aan ons laars lappen.
Ze denken dat het bots autos zijn