Ofschoon de luchtvaartmaatschappij, dat met vier vrachtvliegtuigen vloog vanaf Leipzig Airport, zelfstandig opereerde binnen de Russische Volga Dnepr Groep, werd het in maart van dit jaar verboden nog langer te vliegen in het Europees luchtruim. De vliegtuigen staan sindsdien werkloos op de luchthavens van Helsinki, Katowice, Boedapest en Slowakije.

Surseance

In mei van dit jaar werd surseance van betaling verleend aan CLG en het gros van de bijna 100 medewerkers ontslagen. Ofschoon de Duitse curator de afgelopen maanden nog veel geïnteresseerde investeerders over de vloer kreeg voor een mogelijke doorstart, haakte vorige week de laatste kandidaat af en werd daarmee het doodvonnis ondertekend voor de vracht-airline die nauwelijks drie jaar geleden werd opgezet.

Eind deze maand worden de salarissen niet langer doorbetaald uit de boedel voor het resterend personeel en wordt het bedrijf ontmanteld, zegt ceo Dierk Naether van CLG tegen het Duitse vakblad CargoForwarder. Zonder verdere financiering is het ook de verwachting dat de Duitse luchtvaartautoriteiten de vliegvergunning voor het luchtvaartbedrijf nog deze week intrekken, voegt hij eraan toe.

CLG was officieel eigendom van de Britse vrachtmaatschappij CargologicAir. Gezamenlijk eigenaren waren de Russen Alexey Isaykin, oprichter van Volga Dnepr, en Sergey Shklyanik, aldus het Duitse ministerie van Economische Zaken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement