Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
De Gemeenschappelijke Nautische Autoriteit (GNA) heeft Maersk Line toestemming gegeven om een schip van 18.270 teu de Westerschelde te laten opvaren.
De ‘Mary Maersk’, het derde schip uit de Triple E-serie, mag vrijdag om 10 uur s’ ochtends een loods oppikken aan het loodsstation Wandelaar en kan tegen 17 uur afmeren aan de Deurganckterminal van PSA Antwerp bij hoog water. Het schip heeft dan een diepgang van 13,5 meter.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Deze stakingen zijn om de mensen aan het werk te houden! Als wij als havenwerkers toe gaan geven aan de wensen van het bedrijf dan is het hek van de dam en staan we dalijk met z’n alle tegen een hongerloontje en arbeidsomstandigheden waar een paard de hik van krijgt te werken. De mensen die het er niet mee eens zijn die klagen wel anders als ze in de toekomst geen baan meer hebben of de rekeningen niet meer kunnen betalen!
Ga zo door Rotterdam,dan zal Maasvlakte 2 wel een zandvlakte blijven.!!!
Dat alternatief is er altijd geweest. Zaak is dat er honderden banen gaan verdwijnen, wat overigens niet is tegen te houden deze automatisering. Solidair zijn is een wederzijds begrip. Morgen gaan ze in Zeebrugge automatiseren en moeten er ook banen verdwijnen. De schepen van elkaar niet lossen of laden als de één bezig is met het behouden van haar of zijn boterham. Allé zulle,plesante dag (!)
Als ze zo blijven voort doen in de Haven van Rotterdam dan zou dat op lange of korte termijn wel eens zware gevolgen kunnen hebben en dan blijven ze misschien naar Antwerpen komen Maersk Line heeft een terminal in Zeebrugge en deze wordt ook niet veel gebruikt want ze laten hun schepen in Antwerpen behandelen aan het Deurganckdok bij Hesse-Noord Natie.
wat een ellende allemaal. wanneer wordt dit opgelost? iedereen is de dupe!
grtn Daan
Stop met staken, ik heb geen zin om steeds nieuwe documenten te moeten maken!
Misschien mooi voor Antwerpen, maar voor Rotterdam geen goed bericht. Maersk heeft voor deze containerreuzen nu een reëel alternatief in de Rijn Schelde delta en dat gaat vroeg of laat lading kosten. Dat is begin 2012 ook al gebeurd, toen bij APM gestaakt werd. Zien de vakbonden niet in dat deze stakingen ten koste gaat van de hoeveelheid lading die in Rotterdam overgeslagen wordt en dat de stakingen daarmee ook een negatief effect hebben op de werkgelegenheid?