Spoor zet alle zeilen bij

Spooroperators zetten alle zeilen bij om extra capaciteit in de markt te zetten in een poging om een, gering, deel van de containers over te nemen die door het zinken van de Waldhof geblokkeerd staan.

Het Nederlandse ERS, een werkmaatschappij van AP Moller-Maersk, zet volgende week vijf tot acht extra treinen in op bestemmingen langs de Rijn in midden en Zuid-Duitsland, waaronder Mainz.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

vervolg bericht van za. j.l.:Het beeld is al met al weinig verheffend. Het heeft er alle schijn van dat nu de sector (railgoederenvervoerders en terminals (ECT)) door het ongeval op de Rijn een kans voor open doel heeft zich te bewijzen bij deze het gevoel voor urgentie helaas ontbreekt

Geplaatst door: Rob Zoutendijk op

vervolg bericht van za. jl.:Maasvlakte West in bedrijf. De "oude" terminal was buiten dienst. Op RSC Waalhaven heeft men er een handje van om bij ieder der twee sporenbundels ergens tussen 18.00 en 20.00 uur één van de kranen stil te zetten (pauze?). Dat gebeurde ook nu weer ondanks het bijzetten van alle zeilen.

Geplaatst door: Rob Zoutendijk op

Ben een aantal keren gaan kijken in de Rotterdamse haven.Op de terminal Maasvlakte West presteerde men het van de week om bij wisseling van de twee kraanmachinisten deze eerst bij de kranen op te halen en weg te brengen; vervolgens arriveerde de frisse crew ongeveer 20 (!) minuten later. Aannemende dat er per etmaal drie crews dienst doen dan valt er dus per etmaal sowieso een uur aan handling capaciteit uit.Hedenmiddag (za. 29 januari 2011) was er slechts één kraan op Maasvlakte

Geplaatst door: Rob Zoutendijk op

5 tot 8 treinen? Zijn dat dan treinen in omloop of enkele ritten? Kan me namelijk niet voorstellen dat zoveel extra treinen in één week mogelijk zijn op deze bestemmingen en dan ook allemaal nog voor de ECT-Maasvlakte, of mis ik iets?

Geplaatst door: RiRo op
Spoor zet alle zeilen bij | NT

Spoor zet alle zeilen bij

Spooroperators zetten alle zeilen bij om extra capaciteit in de markt te zetten in een poging om een, gering, deel van de containers over te nemen die door het zinken van de Waldhof geblokkeerd staan.

Het Nederlandse ERS, een werkmaatschappij van AP Moller-Maersk, zet volgende week vijf tot acht extra treinen in op bestemmingen langs de Rijn in midden en Zuid-Duitsland, waaronder Mainz.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

vervolg bericht van za. j.l.:Het beeld is al met al weinig verheffend. Het heeft er alle schijn van dat nu de sector (railgoederenvervoerders en terminals (ECT)) door het ongeval op de Rijn een kans voor open doel heeft zich te bewijzen bij deze het gevoel voor urgentie helaas ontbreekt

Geplaatst door: Rob Zoutendijk op

vervolg bericht van za. jl.:Maasvlakte West in bedrijf. De "oude" terminal was buiten dienst. Op RSC Waalhaven heeft men er een handje van om bij ieder der twee sporenbundels ergens tussen 18.00 en 20.00 uur één van de kranen stil te zetten (pauze?). Dat gebeurde ook nu weer ondanks het bijzetten van alle zeilen.

Geplaatst door: Rob Zoutendijk op

Ben een aantal keren gaan kijken in de Rotterdamse haven.Op de terminal Maasvlakte West presteerde men het van de week om bij wisseling van de twee kraanmachinisten deze eerst bij de kranen op te halen en weg te brengen; vervolgens arriveerde de frisse crew ongeveer 20 (!) minuten later. Aannemende dat er per etmaal drie crews dienst doen dan valt er dus per etmaal sowieso een uur aan handling capaciteit uit.Hedenmiddag (za. 29 januari 2011) was er slechts één kraan op Maasvlakte

Geplaatst door: Rob Zoutendijk op

5 tot 8 treinen? Zijn dat dan treinen in omloop of enkele ritten? Kan me namelijk niet voorstellen dat zoveel extra treinen in één week mogelijk zijn op deze bestemmingen en dan ook allemaal nog voor de ECT-Maasvlakte, of mis ik iets?

Geplaatst door: RiRo op