Nieuwe kansen voor de retarder

Met de komst van ultra-lage trekkers die geschikt zijn voor het vervoeren van grootvolumetrailers, staat de retarder als hulprem weer meer in beeld bij Nederlandse transportondernemingen. Huub Hendrickx, de huidige directeur van Voith Nederland, zegt zich daar allerminst over te verbazen. "De vermogens van vrachtwagens zijn steeds gestegen, maar daar is het remsysteem bij achtergebleven" , vindt hij.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Nieuwe kansen voor de retarder | NT

Nieuwe kansen voor de retarder

Met de komst van ultra-lage trekkers die geschikt zijn voor het vervoeren van grootvolumetrailers, staat de retarder als hulprem weer meer in beeld bij Nederlandse transportondernemingen. Huub Hendrickx, de huidige directeur van Voith Nederland, zegt zich daar allerminst over te verbazen. "De vermogens van vrachtwagens zijn steeds gestegen, maar daar is het remsysteem bij achtergebleven" , vindt hij.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu