MAG DAT?

De Nederlandse overheid wil, net als trouwens de meeste regeringen in Europa, de groei van het wegverkeer afremmen. Daartoe voert men een beleid dat ‘overbodige’ mobiliteit afremt en dat voor de overige mobiliteit het gebruik van andere vervoersdragers – trein, binnenschip, kustvaarder – bevordert. Een beleid dus, dat de wegvervoerder in een nadelige positie brengt ten opzichte van de concurrerende modaliteiten.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

MAG DAT? | NT

MAG DAT?

De Nederlandse overheid wil, net als trouwens de meeste regeringen in Europa, de groei van het wegverkeer afremmen. Daartoe voert men een beleid dat ‘overbodige’ mobiliteit afremt en dat voor de overige mobiliteit het gebruik van andere vervoersdragers – trein, binnenschip, kustvaarder – bevordert. Een beleid dus, dat de wegvervoerder in een nadelige positie brengt ten opzichte van de concurrerende modaliteiten.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu