DFDS en LD willen nog voor medio februari tussen Calais en Dover actief worden

Rederij

De Deense rederij DFDS Seaways en LD Lines hopen uiterlijk op 10 februari van start te kunnen gaan met een nieuwe veerdienst tussen Calais en Dover.

De twee partners hebben bevestigd dat ze op de route al zeker de ropax ‘Norman Spirit’ zullen inzetten, die nu tijdelijk als vierde schip voor DFDS tussen Duinkerke en Dover vaart.

De start van een dienst uit Calais met twee schepen zal overigens geen gevolgen hebben voor de lijn uit Duinkerke, die na het vertrek van de ‘Norman Spirit’ zoals vroeger weer met drie ropax-schepen zal verzorgd worden.

Het duo DFDS/LD Lines is nu in onderhandeling met de havens van Calais en Dover. Zodra daarmee akkoorden zijn bereikt, starten de aanwervingen van zo’n 300 werknemers voor de nieuwe dienst, waaronder 240 zeevarenden. DFDS en LD Lines willen voorrang geven aan mensen die vroeger bij het failliete SeaFrance werkten.

Door zo snel mogelijk op de korte Kanaalroute actief te worden, willen DFDS en LD Lines marktaandeel opbouwen vooraleer een andere operator daar aan de slag gaat. Eurotunnel wil immers nog steeds een herstart van SeaFrance door de vakbondsleden van CFDT steunen.

De exploitant van de Kanaaltunnel wil dat doen door een aantal veerboten van de failliete rederij te kopen, maar moet wachten tot die geveild worden. DFDS en LD Lines kunnen sneller in Calais actief worden, omdat ze eigen tonnage zullen inzetten onder Franse vlag. Als tweede mogelijke schip voor hun Calais-dienst worden de ‘Norman Voyager’ of de ‘Côte d’Albâtre’ (foto) genoemd.

DFDS en LD willen nog voor medio februari tussen Calais en Dover actief worden | NT

DFDS en LD willen nog voor medio februari tussen Calais en Dover actief worden

Rederij

De Deense rederij DFDS Seaways en LD Lines hopen uiterlijk op 10 februari van start te kunnen gaan met een nieuwe veerdienst tussen Calais en Dover.

De twee partners hebben bevestigd dat ze op de route al zeker de ropax ‘Norman Spirit’ zullen inzetten, die nu tijdelijk als vierde schip voor DFDS tussen Duinkerke en Dover vaart.

De start van een dienst uit Calais met twee schepen zal overigens geen gevolgen hebben voor de lijn uit Duinkerke, die na het vertrek van de ‘Norman Spirit’ zoals vroeger weer met drie ropax-schepen zal verzorgd worden.

Het duo DFDS/LD Lines is nu in onderhandeling met de havens van Calais en Dover. Zodra daarmee akkoorden zijn bereikt, starten de aanwervingen van zo’n 300 werknemers voor de nieuwe dienst, waaronder 240 zeevarenden. DFDS en LD Lines willen voorrang geven aan mensen die vroeger bij het failliete SeaFrance werkten.

Door zo snel mogelijk op de korte Kanaalroute actief te worden, willen DFDS en LD Lines marktaandeel opbouwen vooraleer een andere operator daar aan de slag gaat. Eurotunnel wil immers nog steeds een herstart van SeaFrance door de vakbondsleden van CFDT steunen.

De exploitant van de Kanaaltunnel wil dat doen door een aantal veerboten van de failliete rederij te kopen, maar moet wachten tot die geveild worden. DFDS en LD Lines kunnen sneller in Calais actief worden, omdat ze eigen tonnage zullen inzetten onder Franse vlag. Als tweede mogelijke schip voor hun Calais-dienst worden de ‘Norman Voyager’ of de ‘Côte d’Albâtre’ (foto) genoemd.