Vergroenen moet, maar diesel blijft nog lang back-up voor binnenvaart

webinar zero-emissie

Waterstof, batterijen, methanol, biobrandstof, lng, synthetische diesel… De keuze is reuze, maar welke brandstof krijgt de hoofdrol om de binnenvaart richting 2050 emissievrij te krijgen? NT besprak die vraag in een webinar met vier experts. ‘Alles hangt af van het vaarprofiel en het type schip’, aldus brandstofexpert Jorrit Harmsen van TNO.

'Voor schepen die een vaste route varen zijn aandrijvingen op waterstof of accu’s een goede optie.' Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Vergroenen moet, maar diesel blijft nog lang back-up voor binnenvaart | NT

Vergroenen moet, maar diesel blijft nog lang back-up voor binnenvaart

webinar zero-emissie

Waterstof, batterijen, methanol, biobrandstof, lng, synthetische diesel… De keuze is reuze, maar welke brandstof krijgt de hoofdrol om de binnenvaart richting 2050 emissievrij te krijgen? NT besprak die vraag in een webinar met vier experts. ‘Alles hangt af van het vaarprofiel en het type schip’, aldus brandstofexpert Jorrit Harmsen van TNO.

'Voor schepen die een vaste route varen zijn aandrijvingen op waterstof of accu’s een goede optie.' Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu