Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
De Europese spoorwegen en hun leveranciers voeren actie tegen de toelating van de lange zware vrachtwagen (LZV). Tegelijk besluit het Europees Parlement op bepaalde routes en onder nogal strikte condities de LZV toe te laten.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Iedereen heeft voorbeelden van zijn stokpaardje. Natuurlijk de grote jongens hebben voldoende vet en de echt kleine jongens met veel afhankelijkheid van 1 of 2 klanten leggen het loodje met alle persoonlijke drama’s. In december zijn de sinterklaas en kerstuitgaven hoger dan ooit tevoren. Veel bedrijven reageren op verwachtte ontwikkelingen (automotive als uitzondering), kortom er blijft voldoende over om je als middensector (het grootste deel) positief te onderscheiden. De grote jongens zullen
Wat een negatieve reacties. Het lijkt wel of de sector alvast bij de pakken gaat neerzitten.
Ik heb deze week geleerd dat we vooral scherp moeten zijn op de kansen en positief moeten zijn. Alvast maar zeggen dat wij weer in de hoek zitten waar de klappen vallen, zal alleen de klap maar groter maken.
Nu al 69% negatieve reacties… Het wordt zo een geweldig jaar.
0,75 procent krimp lijkt mee te vallen, maar uw stelling “waar maken we ons druk om” past m.i. niet, vanwege het feit dat een krimp scenario per definitie iets is, om ons wel druk over te maken, of in ieder geval zorgen om te maken, hoe klein dan ook.
krimpen van economie heeft weerslag op alles, in brede zin, en meestal is de impact negatief.
Dus: laten we ernaar streven om krimp beperkt te houden, maar laten we ons er zker wel zorgen om maken, en na te denken over, en te werken aan, verbet
De 0,75% is gebaseerd op de algehele economie. En we weten inmiddels hoe goed de ‘geleerden’ onze economie kunnen voorspellen. De transportsector wordt veel harder geraakt en het zal nog heel lang duren voordat het consumentvertrouwen weer dusdanig groot is dat de euros weer gaan rollen.
Er zal veel gesaneerd worden door de onvermijdelijke faillisementen in onze sector,
Overheidshulp is niet te verwachten en die bedrijven die weinig of geen spek op de ribben hebben zullen het niet gaan redd