Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
De Elly Maersk, een nieuw zusterschip van de Emma Maersk, was in het weekeinde van zondag 24 september in de haven van Zeebrugge om er lege containers te lossen.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Nu (=begin 2008) stappen zetten om tweede maasvlakte te realiseren. Geen vertraging accepteren.
Schaalverkleining is op termijn de doodsteek voor Rotterdam.
Tijd van Praten moet voorbij zijn
moet NU actie ondernomen worden.
men moet nu beginnen met de 2e maasvlake
Denhaag moet zich realiseren dat zowat heel nederland en ook ver daar buiten afhankelijk is van Rotterdam als Haven .
kortom GEEN WORDEN MAAR DADEN!!!!
De wat minder positieve indruk die Rotterdam de laatste tijd heeft gekregen is een exponent van de ambtenaren blijf-maar-vergaderen cultuur. De mensen de ontwikkeling gaande moeten houden, moeten zelf eerst ontwikkeld worden, zo lijkt het wel. Probeer eens iemand van het havenbedrijf of geliëerd orgaan om 0830 of 1645 te pakken te krijgen…. Eens hun personeelsadvertenties gezien ? Als de jonge academicus ons moet redden (tussen 0900 en 1600 uur met flexibele werktijden en vakantie) dan zijn we
zie Nederland als 1 grote haven. Ga de concurrentie aan met het buiteland en niet intern!
Rotterdam moet deze uitdaging oppakken en niet afschuiven. Lopen proceduren niet te lang?
Wat een onzin, als we ze nu naar een andere haven sturen krijgt je nooit meer terug, ook niet als de Tweede Maasvlakte straks af is. De congestie heeft met organisatie te maken en veel minder met ruimte gebrek. Opvoeden van klanten en zorgen dat de detention en demurrage tijden minder worden etc. Nee mensen dit hebben we al een meegemaakt zo’n 10/12 jaar geleden en daardoor is Antwerpen inmiddels zo gegroeid, omdat zij een mentaliteit hebben van kom maar ook al moet je iets langer wachten. Ze ge
Als een ieder nou eens in zou zien dat R’dam gewoon weg niet alles kan verwerken en dat ze, door samen te werken met A’dam, de Reders in Nederland kunnen houden. In plaats van deze uit te laten wijken naar Belgie en/of Duidsland.