De Pom (Provinciale Ontwikkelingsmaatschappij) en de Vil willen in het nieuwe centrum de sector én het brede publiek laten kennismaken met logistieke innovaties, deels via virtuele- en augmented-reality-
In tegenstelling tot het nieuwe testcentrum in Gent (link) gaat LOG!Ville geen magazijnruimte verhuren om mogelijk aan te schaffen logistieke toepassingen te testen. Belangstellenden hoeven er ook geen entreeprijs te betalen. Ondernemingen kunnen er innovatieve oplossingen testen met aandacht voor co-creatie als belangrijke trigger voor implementatie bij de bedrijven.
Doelgroep
De primaire doelgroep bestaat uit grote en kleine bedrijven uit heel Vlaanderen: logistieke dienstverleners, verladers, retailers en toeleveranciers van logistieke oplossingen. Secundaire doelgroep zijn de huidige en toekomstige logistieke werknemers en tertiaire doelgroep de buitenlandse delegaties en potentiële investeerders.
Zeshonderd vierkante meter van het demonstratiecentrum zal gevuld zijn met videowanden, skyboxen, simulatoren en ‘augmented reality.’ Een tweede, modulair deel (negenhonderd vierkante meter) bundelt magazijngerelateerde aspecten, overslagtechnieken en ‘smart cities’. Ook is er een open deel van vierhonderd vierkante meter. Hier kunnen bedrijven en onderzoeksinstellingen tests uitvoeren. De kantoren en vergaderzalen met ontvangstruimte zijn goed voor honderdzeventig vierkante meter.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?