Onderzoek van de mededingingsautoriteit in Brussel heeft ‘geen concurrentie-verstorende’ gevolgen van de overname en fusie opgeleverd, aldus de commissie. Zo zijn er momenteel nauwelijks activiteiten in de luchtvrachtexpeditie en contractlogistiek die elkaar overlappen, heet het verder.
Dat was ook niet verwachten, aangezien Maersk juist Senator wilde inlijven om zijn activiteiten verder uit te breiden in het luchtvrachtvervoer. Senator is daar, vooral bij het inhuren van vrachtcharters, een grote partij. Daarnaast is het actief in de luchtvrachtexpeditie, een markt die Maersk nodig heeft om de groeiende vloot aan vrachtvliegtuigen te vullen.
644 miljoen dollar
Maersk had de overname van Senator in november van het vorig jaar bekendgemaakt. De Denen betalen 644 miljoen dollar voor de Duitse expediteur, dat het hoofdkantoor in Hamburg heeft.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?