‘Routescanner niet voor Rotterdam, maar voor de duurzaamheid’

Interview Chantal Gouka

Hoe vervoer ik mijn container zo snel of zo duurzaam mogelijk van A naar B? Maandelijks worden meer dan 25.000 zoekopdrachten gegeven aan het online platform Routescanner. Het aantal aangesloten partijen en gebruikers bij het Rotterdamse initiatief heeft sinds 2021 een vlucht genomen. Het platform laat de ‘optimale route’ zien via spoor, water en weg. Let wel: prijzen worden daarbij niet genoemd en ook het daadwerkelijke plannen gebeurt niet via het platform. ‘Routescanner is bedoeld om het maken van duurzamere keuzes aan te jagen’, zegt directeur Chantal Gouka.

Foto: Marco de Swart

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

‘Routescanner niet voor Rotterdam, maar voor de duurzaamheid’ | NT

‘Routescanner niet voor Rotterdam, maar voor de duurzaamheid’

Interview Chantal Gouka

Hoe vervoer ik mijn container zo snel of zo duurzaam mogelijk van A naar B? Maandelijks worden meer dan 25.000 zoekopdrachten gegeven aan het online platform Routescanner. Het aantal aangesloten partijen en gebruikers bij het Rotterdamse initiatief heeft sinds 2021 een vlucht genomen. Het platform laat de ‘optimale route’ zien via spoor, water en weg. Let wel: prijzen worden daarbij niet genoemd en ook het daadwerkelijke plannen gebeurt niet via het platform. ‘Routescanner is bedoeld om het maken van duurzamere keuzes aan te jagen’, zegt directeur Chantal Gouka.

Foto: Marco de Swart

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu