‘Logistieke bedrijven realiseren zich niet hoe onvolwassen hun beprijzing nog is’

Interview

Rederijen konden de laatste jaren goud geld verdienen met dynamische prijzen op de spotmarkt, zo bleek tijdens de containerhausse. De vraag was hoog, het aanbod laag, containers konden worden verscheept voor soms wel 15.000 dollar. Daar zou de hele logistieke sector van kunnen leren, want dynamisch beprijzen wordt nog zelden structureel gebruikt, blijkt uit onderzoek door strategisch adviesbureau Simon-Kucher. ‘Een duidelijke strategie ontbreekt.’

Foto: Simon-Kucher

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

‘Logistieke bedrijven realiseren zich niet hoe onvolwassen hun beprijzing nog is’ | NT

‘Logistieke bedrijven realiseren zich niet hoe onvolwassen hun beprijzing nog is’

Interview

Rederijen konden de laatste jaren goud geld verdienen met dynamische prijzen op de spotmarkt, zo bleek tijdens de containerhausse. De vraag was hoog, het aanbod laag, containers konden worden verscheept voor soms wel 15.000 dollar. Daar zou de hele logistieke sector van kunnen leren, want dynamisch beprijzen wordt nog zelden structureel gebruikt, blijkt uit onderzoek door strategisch adviesbureau Simon-Kucher. ‘Een duidelijke strategie ontbreekt.’

Foto: Simon-Kucher

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu