Dit artikel verder lezen?
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Bent u al abonnee van NT ?
De Europese redersorganisatie ECSA staat in beginsel positief tegenover het pakket wetgevende maatregelen ter verbetering van de maritieme veiligheid maar is beducht voor administratieve rompslomp.
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
De gemiddelde containertrein neemt het niet mee, maar laat de trein nou eens 200 TEU mee kunnen nemen. Wil iemand dan voor mij eens uitrekenen hoe dit ooit een concurrent voor de zee gaat worden? Eén zo’n bootje is dan al gauw 40 treinen. Ik heb echt geen idee hoeveel schepen er per dag uit China onze kant op vertrekken, maar meer dan een druppel op de gloeiende plaat zal deze trein dus niet betekenen. Desalnietemin….het is een begin van misschien een zéér goede ontwikkeling, dus een lovenswaa
aan de verbinding (Finland-China) wordt al hard gewerkt. zodanig zelfs dat er al een snel groeiende chinese logistieke nederzetting spontaan aan het ontstaan is aan de grens met rusland. ook russische spoorwegen werken aan deze ontwikkeling mee.
verbinding met finland heeft ook het voordeel dat de spoorbreedtes gelijk zijn
Kansloos, als je ziet wat het stukje Betuwelijn al heeft gekost. een verbinding van niks naar nergens. Per schip meest voordelige en flexibele manier van vervoer
Gaat nooit succesvol worden, het zeetransport is vele malen goedkoper en zal dat ook blijven. Ook qua snelheid zal het tegenvallen aangezien er nogal vaak van het ene spoorsysteem naar het andere overgeheveld moet worden.
Als verlenging van de Betuwelijn?
Nog los van de benodigde rail wordt het een Huzarenstukje om een trein te laten rijden over het grondgebied van zoveel verschillende landen met de daarbij behorende spoorweg organisaties. Om zoiets binnen Europa te realiseren moet al je een Don Quichot mentaliteit hebben.
Een spoorverbinding met Duitsland (Betuwelijn) lukt al niet om binnen gestelde termijn (en niet te vergeten kosten!!) te realiseren, laat staan een verbinding met China.
In ieder geval het proberen waard maar dan zal ook de stroom China – Nederland
daarin betrokken moeten worden.