Dit artikel verder lezen?
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Bent u al abonnee van NT ?
De Europese redersorganisatie ECSA staat in beginsel positief tegenover het pakket wetgevende maatregelen ter verbetering van de maritieme veiligheid maar is beducht voor administratieve rompslomp.
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Zeker het proberen waard. ik denk dan aan een treinverbinding naar bijv Praag of Warschau (of andere oostelijke steden) en van daaruit over de weg of water door naar elk hoekje in europa. Ontalsten we de (te) drukke havens een beetje mee en zorgen zo voor snellere doorvoertijden. Zeker het onderzoeken waard.
Het houdt Rotterdam wakker. Is innovatief en ondernemend.
Het lijkt me interessant voor bedrijven die veel goederen uit China
importeren. De export zal er denk ik niet zoveel belang bij hebben
Voor de Europese markt leuk maar kansloos, maar voor Rusland & andere Oost Europese landen kan zeker een serieuze optie, zeker gezien de huidige toeslagen voor Russische markt, de doorgevoerde GRI’s en de situatie in StP.
Ontsluiting van China ( voor in- en export) is binnen alle modaliteiten gewenst en bijkomend voordeel tov scheepvaart is dat gecontaineriseerd transport via de kortste route de plaats van bestemming ( Hinterland ) bereikt; is derhalve concurrentie in transit voor de grote W-Europese zeehavens.
Gebruik de oude Oreint Express baan t/m
Istanbul, hebben wij de kosten niet zoals
Betuwe. Laat elk volgend land zijn eigen aansluiting maken t/m de chinese handels centra. Geografisch ga je dan behoorlijk de mist in, maar daar zijn WIJ in Nederland al lang aan gewend.
Lijkt mij een zeer goede invulling voor ladingen die met wat grotere snelheid vervoerd moeten worden. Hiermee kan tevens de basis gelegd worden voor een harmonisatie in het spoorvervoer zodat deze vervoerstak zich eindelijk eens kan profileren als een betrouwbare schakel in de transportketen. Juist op de lange trajecten ligt de kracht van het spoor.