Hong Kong Air Cargo mikt op Schiphol en Luik Airport

Eerste vrachtvluchten op Milaan Malpensa

De Chinese luchtvrachtvervoerder Hong Kong Air Cargo wil vluchten openen op Schiphol en het Waalse Luik Airport. Dat laat topman Clifford Hung weten bij de landing van het eerste vrachtvliegtuig van de luchtvaartmaatschappij deze week op Europese bodem (Milaan Malpensa Airport).

Foto: Aureliy / Shutterstock.com

De vrachtcarrier, die zich richt op het intercontinentaal ‘overnight’ transport van pakketten van Chinese e-commerce aanbieders, zal blijkens de laatste berichten drie vrachtvluchten in de week uitvoeren tussen de thuisbasis Hong Kong en de Noord-Italiaanse luchthaven. Daarbij maakt Hong Kong Air Cargo gebruik van A330-200F’s.

De capaciteit van deze vrachtvliegtuigen is met 60 ton bescheiden, maar voor het sneltransport van kleinere pakketten uit China bijzonder geschikt. Chinese webwinkels streven daarbij naar een transporttijd van 24 uur, waardoor airlines als Hong Kong Air Cargo een nieuwe markt hebben aangeboord. Ook de strengere importregels van pakketten als post (vaak in de belly van passagiersvliegtuigen) maken vrachtmaatschappijen meer populair onder de online winkelbranche in China.

Expansie

Hong Kong Air Cargo (niet te verwarren met het oude Air Hong Kong) is de verzelfstandigde vrachtdivisie van passagiersmaatschappij Hong Kong Airlines. Het is sinds 2017 actief en kreeg in 2021 een vergunning om vluchten uit te voeren op Europa van de Chinese luchtvaartautoriteiten, maar heeft allereerst de voorkeur gegeven om zijn vleugels elders uit te slaan in de wereld. Zo worden er onder meer chartervluchten uitgevoerd naar Sydney en Tokyo vanaf de voormalige Britse kroonkolonie. De vrachtmaatschappij beschikt over vijf A330-200 freighters.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Hong Kong Air Cargo mikt op Schiphol en Luik Airport | NT

Hong Kong Air Cargo mikt op Schiphol en Luik Airport

Eerste vrachtvluchten op Milaan Malpensa

De Chinese luchtvrachtvervoerder Hong Kong Air Cargo wil vluchten openen op Schiphol en het Waalse Luik Airport. Dat laat topman Clifford Hung weten bij de landing van het eerste vrachtvliegtuig van de luchtvaartmaatschappij deze week op Europese bodem (Milaan Malpensa Airport).

Foto: Aureliy / Shutterstock.com

De vrachtcarrier, die zich richt op het intercontinentaal ‘overnight’ transport van pakketten van Chinese e-commerce aanbieders, zal blijkens de laatste berichten drie vrachtvluchten in de week uitvoeren tussen de thuisbasis Hong Kong en de Noord-Italiaanse luchthaven. Daarbij maakt Hong Kong Air Cargo gebruik van A330-200F’s.

De capaciteit van deze vrachtvliegtuigen is met 60 ton bescheiden, maar voor het sneltransport van kleinere pakketten uit China bijzonder geschikt. Chinese webwinkels streven daarbij naar een transporttijd van 24 uur, waardoor airlines als Hong Kong Air Cargo een nieuwe markt hebben aangeboord. Ook de strengere importregels van pakketten als post (vaak in de belly van passagiersvliegtuigen) maken vrachtmaatschappijen meer populair onder de online winkelbranche in China.

Expansie

Hong Kong Air Cargo (niet te verwarren met het oude Air Hong Kong) is de verzelfstandigde vrachtdivisie van passagiersmaatschappij Hong Kong Airlines. Het is sinds 2017 actief en kreeg in 2021 een vergunning om vluchten uit te voeren op Europa van de Chinese luchtvaartautoriteiten, maar heeft allereerst de voorkeur gegeven om zijn vleugels elders uit te slaan in de wereld. Zo worden er onder meer chartervluchten uitgevoerd naar Sydney en Tokyo vanaf de voormalige Britse kroonkolonie. De vrachtmaatschappij beschikt over vijf A330-200 freighters.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement