Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
De ingebruikname van twee nieuwe containerterminals na 2014 zal tijdelijk tot forse overcapaciteit leiden en wellicht verlies van arbeidsplaatsen. Daarvoor waarschuwt ECT’s directeur Jan Westerhoud.
Westerhoud uit zijn zorgen in een interview met Nieuwsblad Transport deze week. De twee nieuwe terminals op de Tweede Maasvlakte worden deels gevuld met huidige klanten van ECT. Naar de nieuwe terminal Rotterdam World Gateway vertrekken ECT-klant The New World Alliance en CMA CGM, die ruim 1 miljoen containers meenemen. Daardoor dreigt de overslag van ECT met maar liefst 25 procent in te klappen.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
De voorkeursbehandeling van stuwadoor ECT heeft de gemeente Rotterdam niet alleen een half miljard gulden gekost maar ook in grote moeilijkheden gebracht, analyseert Ivo Wildenberg….
OP 31 maart 1997 ontving een beleggingsanalist van een van de grote Nederlandse banken een persbericht van het Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam. Het ging over de relatie tussen het containeroverslagbedrijf Europe Combined Terminals en Maersk, de grootste containerrederij van de wereld. Die relatie was vijf maa
Ik weet er alles van. Ben zelf slachtoffer geworden in 2002 bij ECT. Ben die klap nooit meer te boven gekomen, vooral met de smoes je bent als laatste erbij gekomen. Met jouw instelling heb je zo weer werk (ik was toen 52) klopt. Ik kon bij 3 bedrijven beginnen. Koos toen voor Maersk (nu APMT ). Begrijp nog steeds niet dat Unitcentre in 1993 moesten integeren met ECT, reden was geen concurrentie meer in de Rotterdamse Haven, terwijl notabene een contract werdt afgesloten met Maersk om zich zel
Kwaliteit of kwantiteit……
Ik hou m,n hart vast voor de transporteurs als het zover is.
Ze moeten ook de service verbeteren!Een beetje concurrentie is best goed.Is alleen maar goed voor de werkgelegenheid en als ECT personeel over heeft kunnen die toch naar de nieuwe terminals.
Als de ECT de ECT City sluit en die rederijen overheveld naar de Delta zal ECT er warmpjes bijzitten. En als ze zelf de euromaxx vertragen hebben ze genoeg werk. ECT gaat gewoon een grote klap krijgen en daar kunnen ze niet mee omgaan. Ect heeft al jaren het alleen recht en alle terminals om hun heen laten verdwijnen. Zoals Unit centre en Hanno, naar mijn mening is het boontje komt om zijn loontje.
Dat word gewoon knalhard vechten.En dat is niet erg.Wegvervoerders doen dit al jaren.