‘Duitse aansluiting Betuweroute pas in 2020’

De aanleg van het derde spoor voor de Betuweroute in Duitsland dreigt verder op te schuiven. Regionale bestuurders in Noordrijn-Westfalen en Deutsche Bahn houden rekening met oplevering in 2020.

Dat stelt Tweede-Kamerlid Charlie Aptroot (VVD) in schriftelijke vragen aan de minister van Infrastructuur & Milieu.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

We moeten niet jammeren, want het is ‘de pot verwijt de ketel’.
Nederland houdt de IJzeren Rijn tegen, Duitsland de vervoersstromen vanuit Nederland.
Ieder land wil economisch voordeel halen uit een situatie. Leve Europa!

Geplaatst door: Marco op

Zoals we weten willen ze in Hamburg niet dat Port of Rotterdam aandeelhouder word in Duisburg Port.
Ook wil Hamburg niet dat Nederland snel aangesloten word op het Duitse spoornet en dus word de doortrekking van de Betuwe lijn gewoon naar achteren verschoven ten faveure van de havens van Hamburg en Bremen. Zeker niet nu uitbaggeren van de Elbe vertraagt en de Maasvlakte 2 voortschrijdt. Belang van klant of effectievere logistiek is niet van belang. Standort Deutschland op zijn smalst. Niets ni

Geplaatst door: Jan van Exel op
‘Duitse aansluiting Betuweroute pas in 2020’ | NT

‘Duitse aansluiting Betuweroute pas in 2020’

De aanleg van het derde spoor voor de Betuweroute in Duitsland dreigt verder op te schuiven. Regionale bestuurders in Noordrijn-Westfalen en Deutsche Bahn houden rekening met oplevering in 2020.

Dat stelt Tweede-Kamerlid Charlie Aptroot (VVD) in schriftelijke vragen aan de minister van Infrastructuur & Milieu.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

We moeten niet jammeren, want het is ‘de pot verwijt de ketel’.
Nederland houdt de IJzeren Rijn tegen, Duitsland de vervoersstromen vanuit Nederland.
Ieder land wil economisch voordeel halen uit een situatie. Leve Europa!

Geplaatst door: Marco op

Zoals we weten willen ze in Hamburg niet dat Port of Rotterdam aandeelhouder word in Duisburg Port.
Ook wil Hamburg niet dat Nederland snel aangesloten word op het Duitse spoornet en dus word de doortrekking van de Betuwe lijn gewoon naar achteren verschoven ten faveure van de havens van Hamburg en Bremen. Zeker niet nu uitbaggeren van de Elbe vertraagt en de Maasvlakte 2 voortschrijdt. Belang van klant of effectievere logistiek is niet van belang. Standort Deutschland op zijn smalst. Niets ni

Geplaatst door: Jan van Exel op