Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
Tal van vrachtwagenchauffeurs stappen uit het containervervoer. Ze zijn het lange wachten, vooral bij de terminals in de Rotterdamse haven, zat en stappen over naar andere sectoren in het wegtransport.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
nee, niet mee eens daar het product een natuurproduct is die niet geproduceerd wordt maar uit de grond gehaald. En hierdoor wordt alles duurder en liggen we dadelijk met zijn allen aan de geelhonger op de oliebaronnen na Thanks!!
Deze grond is de aardbol waar wij allen op leven en dus ook allen recht op hebben. arm of rijk.
De kosten voor het uit de grond halen hiervan zijn niet gestegen.(mits je het stijgen van de olieprijs doorberekend krijg als oliemaatschappij)
Op is op. De kosten stij
Wie er ook voor verantwoordelijk zijn… we worden ermee geconfronteerd en zullen inderdaad moeten slikken dat brandstof steeds duurder zal worden.
Als individu kan je er niet heel veel aan doen, als land of continent ook niet. Het is eenmaal zo.
Acties in de sector om hier en daar een dubbeltje, zetten geen zoden aan de dijk. Ik vind het dan ook jammer dat EVO en TLN zich daar zo druk om maken. Acties in omringende landen leveren die dubbeltje op en de sector accepteert het doekje voor het
We moeten ermee leren leven dat de brandstof nog veel duurder wordt.
Ik zeg nee, speculanten en overheden wereldwijd aanpakken.
Zoniet dan zijn zij het die de economie om zeep gaan helpen.
Een opmerking met de stijgende brandstofprijs, deze zijn vooral gerelateerd aan
1.) Extreem hoge toename van vraag (van olie) in China en India
2.) Speculaties
3.) Onrust tussen de olielanden
4.) Het minder vaten willen pompen in olielanden
We moeten nog van geluk spreken dat de US$ zo zwak staat, anders zaten we nu helemaal in de problemen.
Laten we 1 ding voorop stellen, het is waanzin dat de Nederlandse overheid ook nog eens accijnzen wil verhogen op de stijgende brandstofprij
Hebben we het nog steeds niet door,de MAKKELIJKE OLIE IS BIJNA OP ,de vraag neemt ENORM toe dus kan de prijs alleen maar stijgen. Er moet veel efficienter vervoerd ,meer per TREIN EN SCHIP ,en meer lokaal produceren,wat op den duur vanzelf wel gebeurd .VERGEET EEN DING NIET ,HET ZIJN NOG STEEDS DE WESTERSE LANDEN DIE GROTE OLIESLURPERS ZIJN , OOIT ZULLEN WE NOG SPIJT HEBBEN DAT WE DE OLIE ER ZO GOEDKOOP DOORHEEN HEBBEN GJAAGD!!
Ik vind het dom dat mensen Den Haag de schuld geven. Wees toch eens intelligent mensen en zie het probleem in zijjn ganse breedte : ook in het buitenland is er een probleem. Als er al een lobby op gang moet komen is dat naar de oliemaatschappijen. Economisch gezien is er kennelijk veel vraag naar brandstof, dus moet men in de transport meer investeren in alternatieven !
Inderdaad, een wek geeen transporten doen/laten doen.
Is misschien niet leuk voor de consument, maar wordt ook hij eens direct geconfronteerd met de problemen van de transport wereld en leert waar het probleem ligt. Zo’n actie zou helemaal schitterend zijn op Europees/E.U. niveau !!