Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
De binnenvaart hanteerde ze al, wegvervoerders van zeecontainers heffen nu ook een congestietoeslag. Ze zijn het wachten in Rotterdam zat en willen nu een deel van de extra kosten verhalen op de verladers.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Tsja, lijkt me geen vraag meer Berlusconi en Co gaan dit wel weer oplossen.
Legaal of illegaal Alitalia blijft italiaans…
Misschien hadden wij dat destijds met KLM ook moeten doen.
Want KLM spreekt nog steeds van Fusie maar het is natuurlijk echt een overname geweest.
Italiaanse vleugels in handen van Air France ? Geintje zeker , dat kan echt niet … Zio Berlu doet wat Italia wenst , daarom is hij toch ook weer aan het roer gekomen ?! al kost het nog een paio di miljardi op de een of andere manier komt het allemaal wel weer goed en blijft alles bij het oude …. Ciao
Weleens afgevraagd waarom de paus de grond kust ? — Net een landing achter de rug met een Alitalia vliegtuig, dan wil je de grond wel kussen. Ze klappen ook altijd na een goede landing. Het zal nooit wat worden met deze luchtvaart maatschappij en zal verder in de de krediet crisis zakken.
Met een Verenigde Staten van Europa zou je veel minders last van zulk gezeur hebben. Maar ja, we zitten liever binnen onze eigen grensjes met de ramen en gordijnen potdicht en de kachel op bejaardentemperatuur.
Er komt één of ander gedrocht van een compromis waarbij de Italiaanse staat een vinger in de pap houd, maar waarbij Air France/KLM Alitalia over kan nemen.
Zo niet dan zal de hoge olieprijs Alitialia het laatste zetje over de kling geven.
Eigenlijk een combi van optie 2 en 3 in omgekeerde volgorde. Ze gaan failliet omdat Brussel de subsidie, die nu wordt gegeven verbiedt. Berlusconi schreewt daarna moord en brand en regelt dat een nieuwe groep (vriendjes) de boedel van Alitakia (excl. teveel aan bemanning) kan overneme voor een prikkie. Vervolgens jaagt hij er een nieuwe wet doorheen die bepaald dat Alitalia allerlei fiscale voorrechten mag genieten en een voorkeursbehandeling krijgt op alle italiaanse luchthavens.
Heel simpel: Ze gaan keihard failliet, dan regelt Berlusconi iets met Air Franc- KLM en die kunnen de luchtvaartmaatschappij dan voor een prikkie kopen … Toch?