Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
Het hippe concept ‘cradle-to-cradle’ vergt veel van de supply chain. Vooral retourketens worden veel belangrijker, en die zijn nog lang niet goed ontwikkeld. Dat blijkt uit een onderzoek van TNO en Capgemini in opdracht van de EVO.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Wat ik niet begrijp uit deze hele discussie is dat we nog zoveel chauffeurs hebben. Als het kommer en kwel is… Als de vergoeding bedroevend is… Als we al jaren achter de feiten aan rennen… Waarom blijven dan zoveel mensen in deze sector werken?
beste Garry
ik begrijp het wel ook in belgie doet men mee aan de tot schande making van de vervoerstak de een na de ander verschijnt met vreemde nummerplaten en zet hun chauffeurs met belgische nationaliteit aan de kant met een aalmoes dus niks naar beneden als men goedkoop wil rijden en de chauffeurs die men aantrekt zoals nu het geval is bij vele bedrijven dan maakt men van deze lui weer dieven ..heb met eigen ogen gezien 10 kannen van 20 liter worden gevuld en dat is niet om deze te bewaren
Over tarieven wegvervoer gesproken ! Uit ervaring kan ik zien dat een tarief voor een komplete vracht , destijds 32 t nu max 25 t van A naar B over ca 675 km in 1962 € 610,00 en 49 jr later ca. € 700,00 – knap toch ? Maar wel bizar!!!!
Beste Henk je slaat de spijker op z’n kop.
Het word tijd dat de ogen van de werkgevers eens open gaan!!!!!
hallo, natuurlijk zal men dit met redelijkheid moeten doen maar de koopkracht dient behouden te worden want er zitten er velen met veel minder uren thuis en de politiek wenst ons steeds minder te laten werken dus gevolg zal zijn basislonen omhoog want onze rekeningen gaan ook omhoog door de crisis…en de rereging heeft gul geweest aan de banken dus ook dat moet de werkman terug betalen waarvan zal menigeen denken!!!!en de sector zal toch eens op moeten komen voor de kwaliteit en niet de kwantit
De timing is wat ongelukkig, nu veel bedrijven op hun gat liggen. Maar de sector moet echt op weg naar betere marges en dus ook ruimte voor betere salarissen.
Alleen inflatie wordt gevraagd.
Als de chauffeur, naar de werkgevers zeggen zo belangrijk is en behouden moet blijven voor de sector en er ook nieuwe instroom moet komen de komende jaren want anders komt er weer een chauffeurs tekort.
Zou het de werkgevers sieren dat ze eens een gebaar in de goeie richting gaven.
Diesel door berekenen kan wel maar stijgen van de chauffeurs lonen schijnbaar niet .