Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
De komst van lange vrachtwagen-combinaties op de Britse wegen heeft dramatische gevolgen voor het goederenvervoer per trein terwijl de voordelen voor het milieu minimaal zijn.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Dit is een fantastische ontwikkeling voor beide havens, en eigenlijk voor het hele land. Zonder de kapitaalsinbreng van ECT (lees: Hutchison) zou de toekomst van Ceres altijd wat onzeker zijn gebleven. Nu heeft Amsterdam z’n eigen volwaardige, moderne containerterminal, voor een heel lange tijd.
Rotterdam spint er ook garen bij. Zolang de MV2 er nog niet ligt, is er in R’dam – de huidige recessie even buiten beschouwing gelaten – voortdurend behoefte aan overloopcapaciteit. Wat 010 niet kwijt
Ik zie vooral een synergie-effect. We hoeven elkaar niet meer op dit vlak te beconcurreren. De reders kunnen ons niet meer tegen elkaar uitspelen op prijs. Daarnaast is het wel `elkaar iets gunnen`. We moeten meer met de `wij` gedachte aan de gang.
afwachten laten we hopen dat het goed is voor amsterdam