Brussel versterkt certificering ETCS

De Europese Commissie heeft een besluit aangenomen om de procedure voor de certificering en vergunning van spoorlijnen en treinen die met het ETCS zijn uitgerust te versterken.

Het European Train Control System is het gestandardiseerde Europese seingevings- en snelheidsbegrenzingssysteem voor het spoor. De invoering van ETCS op de belangrijkste goederen- en hogesnelheidscorridors zal het concurrentievermogen van de Europse spoorwegen sterk verbeteren.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Nederland alleen al kent 5 verschillende implementaties van dit systeem, en een 6e wordt binnenkort toegevoegd.

De software in de Nederlandse locomotieven is niet geschikt om in het buitenland te rijden, andersom idem dito.
Het gebruik van meerdere systemen is daarom dus nog noodzakelijk. Van kostenbesparing is voor vervoerders zeker geen sprake, eerder van kostenverhoging: extra systemen (ETCS) zijn noodzakelijk.
ERTMS voorkomt niet altijd een rood-sein passage, dat is een loze belofte.

Geplaatst door: Marco op
Brussel versterkt certificering ETCS | NT

Brussel versterkt certificering ETCS

De Europese Commissie heeft een besluit aangenomen om de procedure voor de certificering en vergunning van spoorlijnen en treinen die met het ETCS zijn uitgerust te versterken.

Het European Train Control System is het gestandardiseerde Europese seingevings- en snelheidsbegrenzingssysteem voor het spoor. De invoering van ETCS op de belangrijkste goederen- en hogesnelheidscorridors zal het concurrentievermogen van de Europse spoorwegen sterk verbeteren.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Nederland alleen al kent 5 verschillende implementaties van dit systeem, en een 6e wordt binnenkort toegevoegd.

De software in de Nederlandse locomotieven is niet geschikt om in het buitenland te rijden, andersom idem dito.
Het gebruik van meerdere systemen is daarom dus nog noodzakelijk. Van kostenbesparing is voor vervoerders zeker geen sprake, eerder van kostenverhoging: extra systemen (ETCS) zijn noodzakelijk.
ERTMS voorkomt niet altijd een rood-sein passage, dat is een loze belofte.

Geplaatst door: Marco op