Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Husa Transportation van ondernemer Rob van Gansewinkel, de enig overgebleven Nederlandse lange afstandsspoorvervoerder, stopt met het rijden van treinen.
De zogenoemde tractie-activiteiten van werkmaatschappij HTRS worden beëindigd. Van Gansewinkel benadrukt dat de logistieke activiteiten van de ongeveer 230 werknemers tellende groep worden voortgezet en uitgebouwd.
Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Hoe kun je nu een bericht serieus nemen, zoals van de heer brouwer, die een tekst,voordat hij deze plaatst al niet controleerd op fouten.Een Bewuweroute bestaat niet.
En als het een achterhaalde manier van vervoer is of was, waarom heeft dan de staat der nederlanden er een zogenaamd achterhaald netwerk neergelegd? Persoon Brouwer raaskalt maar wat als een kip zonder kop, en beargumenteerd niets. Azijnzeikers zal je altijd houden, hoe goed men het ook doet of zal doen.
Dus meneer Brouwer…
Alleen nog maar treinen over het A15 tracé? Hoe komen de dozen dan van het overslagbedrijf in de Rotterdamse haven daarop?
Voor zover ik weet begint het A15 tracé namelijk pas bij de Kijfhoek en niet bij de Maasvlakte.
Kunt u met uw mooie boot bij de Kijfhoek komen? Dacht het niet. Daar is de Havenspoorlijn voor nodig.
Ohw en Jos het A15 tracé is niet van ProRail maar van KeyRail (KeyRail = Rotterdams havenbedrijf, Amsterdams havenbedrijf en een heel klein
Als je bij al je concurrenten de treinen weghaalt door onder de prijs te duiken die al heel scherp is zeker bij container vervoer dan moet je niet gaan lopen huilen.
Gewogen en te ligt bevonden.
Alle discussies ten spijt: het is ProRail dat het spoorwegvervoer in Nederland volledig sloopt met onrealistische prijsverhogingen. Ik vraag me langzamerhand af waarom Duitsland zijn deel van Betuweroute uberhaupt nog driesporig gaat maken als het tegelijkertijd het vervoer in Nederland onbetaalbaar wordt gemaakt.
Beetje rare discussie… de vraag naar transport is in West-Europa dermate groot dat noch trein, noch binnenvaart, noch wegtransport het alleen kunnen. Toekomst is elke modus goed te laten functioneren op z’n sterke punten, en voor alle modi te blijven investeren in minder milieu- en maatschappelijke hinder… zodat bedrijven werkelijk kiezen voor de meest efficiënte oplossing voor hun vervoersprobleem op milieu- en maatschappijvlak, en niet enkel op prijscriteria afgaan.
Wat een reacties allemaal. We zijn te veel bezig met of/of terwijl we meer moeten denken aan en/en. In Germersheim hebben wij al sinds jaar en dag de 3 vervoersmodaliteiten bij elkaar. Barge, Rail en Truck. Het is aan de klant om te kiezen hoe hij wil vervoeren. De zeer snelle truck, de langzamere trein of de nog langzamere barge. Truck in + – 7 uur, trein in 11 uur, barge in 30 uur. Klant vraagt, wij draaien..