Brussel: elk stedelijk knooppunt moet multimodale terminal hebben

Herziening Ten-T richtlijnen

Het goederenvervoer langs de Europese transportcorridors Ten-T moet verder worden gestroomlijnd om de verwachte groei in lading op te kunnen vangen. Zo moet bij elk stedelijk knooppunt een multimodale terminal komen en terminals moeten 740-meter treinen beter faciliteren. Voor het wegvervoer moet er langs de corridors gemiddeld elke 150 kilometer een ‘veilige truckparking’ komen. Ook voor Nederland betekent dit dat er terminals bij moeten komen.

Foto: Wirestock Creators / Shutterstock.com

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Brussel: elk stedelijk knooppunt moet multimodale terminal hebben | NT

Brussel: elk stedelijk knooppunt moet multimodale terminal hebben

Herziening Ten-T richtlijnen

Het goederenvervoer langs de Europese transportcorridors Ten-T moet verder worden gestroomlijnd om de verwachte groei in lading op te kunnen vangen. Zo moet bij elk stedelijk knooppunt een multimodale terminal komen en terminals moeten 740-meter treinen beter faciliteren. Voor het wegvervoer moet er langs de corridors gemiddeld elke 150 kilometer een ‘veilige truckparking’ komen. Ook voor Nederland betekent dit dat er terminals bij moeten komen.

Foto: Wirestock Creators / Shutterstock.com

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu