Duitse spoorvervoerders: ’te veel slecht nieuws’ over spoorrenovatie

'tranendal' en 'niet haalbaar'

Het meest recente spoorrenovatieplan voor de ‘Riedbahn’ in Duitsland is volgens belangenorganisatie Die Güterbahnen alweer ‘achterhaald’. Tegen 2030 moeten 40 corridors met in totaal 4.300 kilometer spoor worden gemoderniseerd, in vijf maanden tijd. Toch ziet de organisatie met lede ogen toe hoe de aanpak voor de spoorsector tekortschiet.

Van de 9 trajecten die tot nu toe zijn ingepland, kan minder dan de helft in die periode gerenoveerd worden. Foto: Andreas Arnold/dpa/ANP

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Duitse spoorvervoerders: ’te veel slecht nieuws’ over spoorrenovatie | NT

Duitse spoorvervoerders: ’te veel slecht nieuws’ over spoorrenovatie

'tranendal' en 'niet haalbaar'

Het meest recente spoorrenovatieplan voor de ‘Riedbahn’ in Duitsland is volgens belangenorganisatie Die Güterbahnen alweer ‘achterhaald’. Tegen 2030 moeten 40 corridors met in totaal 4.300 kilometer spoor worden gemoderniseerd, in vijf maanden tijd. Toch ziet de organisatie met lede ogen toe hoe de aanpak voor de spoorsector tekortschiet.

Van de 9 trajecten die tot nu toe zijn ingepland, kan minder dan de helft in die periode gerenoveerd worden. Foto: Andreas Arnold/dpa/ANP

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen