‘Vaste tarieven nu echt noodzaak in spoorgoederenvervoer’ 

Interview

Als het spoorvervoer geen lading wil kwijtraken aan de weg, zijn transparante prijzen nodig voor rangeren, opslag, handling en administratie. Dat betoogt Jeroen Cabooter, bij logistiek dienstverlener Cabooter Group verantwoordelijk voor nieuwe business. ‘Als het spoor competitief wil blijven ten opzichte van de weg, moet duidelijk zijn wat de maximale kosten zijn. Dat geldt voor ons nog eens extra, met concurrent Duisport op maar 40 kilometer afstand.’

Opslagkosten maken spoor minder competitief dan de weg. Foto: Luc Lodder

Wilt u dit artikel gratis lezen? Vul dan uw e-mailadres in en u ontvangt het artikel in uw mailbox.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

‘Vaste tarieven nu echt noodzaak in spoorgoederenvervoer’ | NT

‘Vaste tarieven nu echt noodzaak in spoorgoederenvervoer’ 

Interview

Als het spoorvervoer geen lading wil kwijtraken aan de weg, zijn transparante prijzen nodig voor rangeren, opslag, handling en administratie. Dat betoogt Jeroen Cabooter, bij logistiek dienstverlener Cabooter Group verantwoordelijk voor nieuwe business. ‘Als het spoor competitief wil blijven ten opzichte van de weg, moet duidelijk zijn wat de maximale kosten zijn. Dat geldt voor ons nog eens extra, met concurrent Duisport op maar 40 kilometer afstand.’

Opslagkosten maken spoor minder competitief dan de weg. Foto: Luc Lodder

Wilt u dit artikel gratis lezen? Vul dan uw e-mailadres in en u ontvangt het artikel in uw mailbox.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen