De revisies vinden plaats in eigen werkplaatsen van DSV. De rederij werkt daarbij samen met materieeldienstverlener TIP Group.

Het Deense concern zal eind januari 2023 de eerste gereviseerde trailers op de weg zetten en eind december 2023 de laatste van de eerste 1.100 trailers reviseren. Uiteindelijk wil DSV alle trailers in het Europese netwerk ten minste één keer opknappen voordat het bedrijf de opleggers terugstuurt naar de fabrikant. Hoeveel geld DSV uittrekt voor het revisieprogramma, is niet bekendgemaakt.

TIP heeft een CO2-voetafdruk van 18,6 ton berekend voor een nieuw geproduceerde trailer. De renovatie van een gebruikte trailer veroorzaakt naar schatting van TIP gemiddeld 2,7 ton CO2, volgens het bedrijf zelf een besparing van bijna 16 ton. Bij de reparaties worden bijvoorbeeld remschijven, remblokken, airbags en zij- en dakgordijnen vervangen, onderdelen die het snelst slijten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement