In totaal ontving Volta 5.000 bestellingen, waaronder 1.500 van transportreus DB Schenker. Volgens Reuters was Volta vlak voor het faillissement dicht bij het opstarten van massaproductie. De Zweedse start-up was voornemens dit jaar 300 exemplaren van zijn Zero-distributietruck te bouwen.
Klanten zouden nog steeds interesse hebben in de elektrische distributietrucks. Door snel nieuwe investeerders aan te trekken, hoopt Volta alsnog elektrische trucks te kunnen leveren voordat de curator aan de verkoop van Volta’s eigendommen begint. Volgens de bron, die anoniem wil blijven, hebben zich al 10 tot 20 geïnteresseerden gemeld.
Batterijproducent
De batterijleverancier van Volta Trucks, Proterra, ging afgelopen augustus failliet. De productie van Volta liep daardoor vertraging op en het lukte de fabrikant niet meer om voldoende kapitaal op te halen om het bedrijf draaiende te houden. In eerdere investeringsrondes haalde Volta in totaal 460 miljoen euro op, meldt Reuters.
‘Met grote spijt heeft de directie daarom besloten faillissement aan te vragen in Zweden en Engeland’, schrijft het management in het statement op de website van Volta Trucks. ‘Andere bedrijfsonderdelen zullen binnenkort ook een faillisementsprocedure starten.’
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?