Vrees voor forse stijging luchtvrachttoeslagen

De luchtvaartmaatschappijen werken aan een nieuwe manier om de luchtvrachttoeslagen te berekenen waardoor vanaf dit najaar de totale vrachtprijs voor de verladers aanzienlijk zal stijgen.

Dat meldt de European Shippers Council (ESC) en het Britse vakblad AirCargoNews.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Ik neem aan dat de Expediteurs hun klanten zullen behoeden voor verhoging van de fees. Vereenvoudiging is prima, maar niet met een kostenverhoging. De Security fee, ingesteld na 911, zou allang in de kg prijs moeten zijn opgenomen. En de "tijdelijke" FSC toeslag kan grotendeels in kg tarief worden verdisconteerd.
Overigens zien we nog steeds bij olieprijs verhogingen de FSC omhoog gaan, maar helaas niet, later of maar beperkt gevolgd door een daling bij een dalende olie prijs.

Geplaatst door: Steef van op
Vrees voor forse stijging luchtvrachttoeslagen | NT

Vrees voor forse stijging luchtvrachttoeslagen

De luchtvaartmaatschappijen werken aan een nieuwe manier om de luchtvrachttoeslagen te berekenen waardoor vanaf dit najaar de totale vrachtprijs voor de verladers aanzienlijk zal stijgen.

Dat meldt de European Shippers Council (ESC) en het Britse vakblad AirCargoNews.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Ik neem aan dat de Expediteurs hun klanten zullen behoeden voor verhoging van de fees. Vereenvoudiging is prima, maar niet met een kostenverhoging. De Security fee, ingesteld na 911, zou allang in de kg prijs moeten zijn opgenomen. En de "tijdelijke" FSC toeslag kan grotendeels in kg tarief worden verdisconteerd.
Overigens zien we nog steeds bij olieprijs verhogingen de FSC omhoog gaan, maar helaas niet, later of maar beperkt gevolgd door een daling bij een dalende olie prijs.

Geplaatst door: Steef van op