Tankerchartering: de markt heeft altijd gelijk

De turbulentie in de tankvaart is na een relatief kalme periode volgend op de eerste oliecrisis in 1973 weer flink toegenomen. Alle ingredienten zijn aanwezig om de onzekerheid, waarop turbulentie in de markt veelal stoelt, in de jaren negentig tot een ongekende climax te laten stijgen. Deze factoren zijn: tankervloot is sterk verouderd, de kosten van life- extension zijn onzeker, de in-fasering van de dubbele romp tankers in de Verenigde Staten, de terugtocht van de oliemaatsc

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Tankerchartering: de markt heeft altijd gelijk | NT

Tankerchartering: de markt heeft altijd gelijk

De turbulentie in de tankvaart is na een relatief kalme periode volgend op de eerste oliecrisis in 1973 weer flink toegenomen. Alle ingredienten zijn aanwezig om de onzekerheid, waarop turbulentie in de markt veelal stoelt, in de jaren negentig tot een ongekende climax te laten stijgen. Deze factoren zijn: tankervloot is sterk verouderd, de kosten van life- extension zijn onzeker, de in-fasering van de dubbele romp tankers in de Verenigde Staten, de terugtocht van de oliemaatsc

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu