Sectormanager Transport F. Emaus van het Rabobank-hoofdkantoor in Eindhoven is zwaar teleurgesteld. “We hadden alles zorgvuldig voorbereid en de verscheidene data al vastgesteld” , zegt hij. “Maar de reacties waren minimaal.” Volgens Emaus bleken sommige vervoerders wel geinteresseerd in bepaalde aspecten van de seminars, zoals financiering en kredietverlening, maar waren ze voor het totale pakket niet te porren. “En ik heb ook het idee dat de vervoerders driftig bezig zijn met hun problemen van financieel-economische aard.”
Juiste plaats
De werving van de deelnemers was volledig in handen van NOB Wegtransport, Regio Zuid. Regiomanager L.E.H. Eckhardt meent dat het gebrek aan belangstelling mede te wijten is aan een gebrekkige organisatie. “De mailing is de deur uitgegaan tijdens de – late – vakantietijd. Daarom zijn de brieven vaak niet op de juiste plaats terecht gekomen.” Eckhardt vraagt zich bovendien af of de onderwerpkeuze gelukkig was. “Misschien kunnen we die nog aanpassen.”
De managementtraining bestond in totaal uit vijf bijeenkomsten. Die behandelden onder meer financiering en kredietverlening, arbeidsrecht en milieuzorg. Emaus: “We wilden kennis het land in brengen over bij voorbeeld de eisen die worden gesteld bij financiele aanvragen om de drempels voor vervoerders wat lager te maken. Bovendien komen zulke bijeenkomsten de communicatie tussen de bank en vervoerders ten goede. Maar hoe het nu verder moet, dat moeten we eens uitvoerig overdenken.”
Emaus ziet in elk geval wel toekomst voor zijn plannen. “We willen ze niet weggooien. De bedoeling is de seminars ook in andere regio’s samen met de NOB te organiseren. Dat wordt nu heroverwogen.” Eckhardt sluit niet uit dat ook zijn regio dan weer zich kan aanmelden. “We willen het in 1992 nog eens proberen” , aldus Eckhardt.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?