SCANIA: VAN HOBBELENDE KAR NAAR TURBOCOMPOUNDDIESELM

Beperking van het vrachtverkeer over de weg is geenszins nieuw in Europa. De geschiedenis herhaalt zich, zij het wellicht om andere redenen. Al in de jaren zestig noodzaakten de forse groei van het goederenvervoer en de technische ontwikkeling van de vrachtwagens tot maatregelen. Er kwam een maximale lengte van achttien meter in de meeste landen. Het railvervoer moest worden gestimuleerd. Dertig jaar later is duidelijk wat van die beperking terecht is gekomen.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

SCANIA: VAN HOBBELENDE KAR NAAR TURBOCOMPOUNDDIESELM | NT

SCANIA: VAN HOBBELENDE KAR NAAR TURBOCOMPOUNDDIESELM

Beperking van het vrachtverkeer over de weg is geenszins nieuw in Europa. De geschiedenis herhaalt zich, zij het wellicht om andere redenen. Al in de jaren zestig noodzaakten de forse groei van het goederenvervoer en de technische ontwikkeling van de vrachtwagens tot maatregelen. Er kwam een maximale lengte van achttien meter in de meeste landen. Het railvervoer moest worden gestimuleerd. Dertig jaar later is duidelijk wat van die beperking terecht is gekomen.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu