‘Salem Express’ zonk al in twintig minuten

ROTTERDAM – Het risico voor een ramp als met de ‘Salem Express’ op de Noordzee moet vanaf oktober 1994 aanzienlijk kleiner zijn geworden. Dan worden eerder dit jaar in de IMO tot stand gekomen regels van kracht, waardoor nieuwe en bestaande ro/ro-ferries moeten voldoen aan strengere eisen. Een veerboot moet dan na een aanvaring minstens voor nog een half uur voldoende drijfvermogen overhouden om alle passagiers te kunnen evacueren.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

‘Salem Express’ zonk al in twintig minuten | NT

‘Salem Express’ zonk al in twintig minuten

ROTTERDAM – Het risico voor een ramp als met de ‘Salem Express’ op de Noordzee moet vanaf oktober 1994 aanzienlijk kleiner zijn geworden. Dan worden eerder dit jaar in de IMO tot stand gekomen regels van kracht, waardoor nieuwe en bestaande ro/ro-ferries moeten voldoen aan strengere eisen. Een veerboot moet dan na een aanvaring minstens voor nog een half uur voldoende drijfvermogen overhouden om alle passagiers te kunnen evacueren.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu