MILLIMETERWERK IN BRUSSEL

‘Goed dat mijn hand er niet tussen zat’, was het laconieke commentaar van de schipper van de ‘Augusta’, nadat hij onder deze brug in Brussel door was. Het transport van een nieuwe schoorsteen van de firma Geldof in Harelbeke (bij Kortrijk) naar Drogenbos (net ten zuiden van Brussel) was met recht millimeterwerk. Om het schip diep genoeg in het water te krijgen, werd bij wijze van ballast maar liefst duizend ton blokken staal aan boord genomen. Zodoende lag de ‘Augusta’ d

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

MILLIMETERWERK IN BRUSSEL | NT

MILLIMETERWERK IN BRUSSEL

‘Goed dat mijn hand er niet tussen zat’, was het laconieke commentaar van de schipper van de ‘Augusta’, nadat hij onder deze brug in Brussel door was. Het transport van een nieuwe schoorsteen van de firma Geldof in Harelbeke (bij Kortrijk) naar Drogenbos (net ten zuiden van Brussel) was met recht millimeterwerk. Om het schip diep genoeg in het water te krijgen, werd bij wijze van ballast maar liefst duizend ton blokken staal aan boord genomen. Zodoende lag de ‘Augusta’ d

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu