OVERGANGSPROBLEMEN

Dat de vrije ‘binnenmarkt’, met open grenzen in het Europa van de Twaalf, zou leiden tot meer werk voor de vervoersector was iets waar iedereen eigenlijk altijd al op had gehoopt. Een open economie, een doelmatiger arbeidsverdeling in Europa, meer toelevering, dus meer vervoer. Dat zag er zonnig uit, toen we in 1988 het rapport van de Italiaanse expert Paolo Cecchini lazen. Hij berekende wat het (toen nog) niet-verenigde Europa ons nu eigenlijk kostte en leidde daaruit af dat s

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

OVERGANGSPROBLEMEN | NT

OVERGANGSPROBLEMEN

Dat de vrije ‘binnenmarkt’, met open grenzen in het Europa van de Twaalf, zou leiden tot meer werk voor de vervoersector was iets waar iedereen eigenlijk altijd al op had gehoopt. Een open economie, een doelmatiger arbeidsverdeling in Europa, meer toelevering, dus meer vervoer. Dat zag er zonnig uit, toen we in 1988 het rapport van de Italiaanse expert Paolo Cecchini lazen. Hij berekende wat het (toen nog) niet-verenigde Europa ons nu eigenlijk kostte en leidde daaruit af dat s

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu